رئیس دفتر آستان قدس رضوی شاهرود:
رئیس دفتر آستان قدس رضوی شاهرود با بیان اینکه اولویت این نهاد کمک به رفع محرومیت در جامعه است، گفت: فعالیت ها و خدمات آستان قدس مسجد محور است.
کد خبر: ۴۹۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 16 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، مرتضی احمدیان عصر شنبه در همایش کانون های خادمیاران آستان قدس رضوی به میزبانی کانون بسیج شاهرود بابیان اینکه ضمن تعامل دو طرفه مسئولان و استفاده از ظرفیت آستان قدس در امور زیربنایی اقتصادی و فرهنگی می توان قدم های خوبی را در راه سازندگی برداشت، بیان کرد: هدف آستان قدس رضوی رفع محرومیت است و می کوشد تا در کنار فعالیت همه نهادهای فرهنگی، اجتماعی و انجمن های خیریه ضریب محرومیت را در حاشیه شهرها و به ویژه در مناطق روستایی به حداقل برساند.

وی افزود: دفتر آستان قدس رضوی علیرغم فعالیت های مثبت اقتصادی که دارد می کوشد تا افراد محروم را در مناطق کمتر برخوردار که تاکنون به زیارت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف نشده اند را با کمک خادم یاران شناسایی وبا هزینه رایگان به مشهد اعزام و اسکان دهد.

رئیس دفتر آستان قدس رضوی شاهرود بابیان اینکه درآمدهای حاصل از موقوفات در شهرستان هزینه می شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه کارآفرینی و اشتغال برای رفع بحران آسیب های اجتماعی موثر است لذا طرح های توسعه به آستان قدس معرفی شده و با توجه به شرایط موجود نسبت به ایجاد شغل اقدام می شود.

احمدیان ادامه داد: در دفتر آستان قدس رضوی طرحی به عنوان خادم یار بهداشت و درمان تشکیل می شود که افراد کم توان مالی که بیمار صعب العلاجی را در خانه دارند و امکان حضور در درمانگاه ها را ندارند به شرط معرفی آستان قدس رضوی تحت درمان در بیمارستان ها قرار گرفته یا رایگان پزشک برای آن ها اعزام می شود.

وی افزود: خادم یار حمایتی، محرومان منطقه را شناسایی و در سامانه ثبت می کند و آستان قدس با در اختیار داشتن مشخصات بر اساس اولویت ها به آن ها رسیدگی می کند و در نظر داریم هر مسجدی در شاهرود ۱۰نفر متشکل از افرادبا تخصص های مختلف را ساماندهیو بر اساس آن محرومان جامعه شناسایی و برای حل مشکلات حقوقی، پزشکی، اشتغال و سرمایه گذاری با معرفی آستان قدس رضوی اقدام شود.

دفتر آستان قدس رضوی مرداد ماه سال جاری در شاهرود با حضور مسئولان شهرستانی و استانی آغاز به کار کرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار