یکی از مراجع تقلید گفت: متأسفانه بعضی افرادی که اطلاعات چندانی درمورد فلسفه غیبت ندارند، سخنانی را بر روی منبر ارائه می‌کنند که موجب شرمندگی اهل علم می‌شود.
کد خبر: ۴۹۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۲ 16 September 2017
به گزارش تابناک سمنان و به نقل از انتخاب، آیت‌الله سیدمحمد علوی گرگانی در دیدار رئیس مؤسسه آینده روشن با بیان اینکه مسئله غیبت امام عصر(عج) از مسائل مهم در دین است، اظهار کرد: غیبت آن حضرت فلسفه زیادی دارد و همین بیان نشدن همه فلسفه و حکمت غیبت موجب مشکلاتی در جامعه شد و شاید یکی از دلایل عدم پاسخگویی این است که همه کس نمی‌توانند دلایل غیبت را درک و هضم کند.

آیت الله علوی گرگانی: برخی بر روی منبر گفته اند اگر می‌خواهیم آن حضرت ظهور کند یکی از راه‌هایش افزایش فساد است / این سخنان موجب شرمندگی اهل علم می‌شود

وی با بیان اینکه غیبت حضرت ولی عصر(عج) براساس دستورات حضرت حق است و اوست که تصمیم‌گیرنده اصلی است و حکمت‌ها را بهتر می‌فهمد و درک می‌کند، بیان کرد: متأسفانه بعضی افراد که اطلاعات چندانی درمورد فلسفه غیبت ندارند، سخنانی را بر روی منبر ارائه می‌کنند که موجب شرمندگی اهل علم می‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بر روی منبر گفته شده که اگر می‌خواهیم آن حضرت ظهور کند یکی از راه‌هایش افزایش فساد است و لازم است جامعه در این مسیر حرکت کند، افزود: نباید این سخنان کوته‌فکرانه را برای مردم ارائه داد، چنین سخنی خلاف دین است.

آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: جامعه نباید برای آمدن حضرت ولی عصر(عج) فساد را افزایش دهد، بلکه لازم است زمینه ظهور را آماده کند که یکی از آن زمینه‌ها آماده کردن جامعه برای ظهور است، باید ببینیم آیا تا به حال برای این مسئله قدمی برداشته‌ایم.

وی افزود: اگر افراد جامعه آمادگی استقبال از حضرت را نداشته باشد، چگونه می‌خواهند در رکاب حضرت حجت(ع) باشند؛ خود همین آمادگی فکری، بدنی و مالی می‌تواند به حضرت در مقابله با دشمنان کمک و یاری کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار