مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان گفت: هدف از مداحی در محرم آشنایی مردم با سیره اهل بیت(ع) است و تنها گریاندن مردم نیست.
کد خبر: ۴۹۵۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 18 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید علی مهدی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیان مطالبی که از عقل و واقعیت ها به دور است و نسبت‌دادن آن به ائمه معصومین(ع) توهین است نباید از زبان مداحان نقل شود.


وی تصریح کرد: مداحان باید از منابع مشخص شده زیر نظر شورای هیات های مذهبی نقل قول کنند تا از هرگونه مطالب انحرافی جلوگیری شود.

وی با اشاره به این که برخی افراد، خواب هایی را از ائمه معصومین(ع) در مداحی های خود نقل می کنند، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام از خواب های که صحت آن مشخص نیست، مهم تر است و نباید معارف را در قالب خواب برای مردم بیان کرد.

مهدی نژاد با اشاره به تلاش دشمنان اسلام برای وارد کردن برخی مفاهیم نادرست و خرافه در معارف اسلامی به ویژه در سوگواری‌های حسینی، یادآورشد: دامن زدن به خرافات نه تنها منجر به انحرافات در دین می شود بلکه خرافه‌پرستی راهی برای ورود فرقه‌های جدید انحرافی به دین مبین اسلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران استان سمنان، با اشاره به حدیث «اِنّما الاَعمالُ بالنیّات» و اینکه نیت هر کاری باید خالص و برای قرب الهی باشد، تصریح کرد: نیت افرادی که در این ماه اقدام به پخش نذورات می کنند باید خالصانه وعشق به امام حسین(ع) و به دور از تظاهر باشد.

یک هزار و 400 هیات مذهبی در استان سمنان وجود دارد بیش از دو هزار و 200 مداح در این استان شناسایی شدند، 114 مبلّغ در دهه ولایت به نقاط مختلف استان اعزام شدند و اعزام مبلغ برای ماه ها محرم و صفر در برنامه سازمان تبلیغات اسلامی قرار دارد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: ماه محرم ، مداحی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار