دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی پرسمان هفته به مناسبت اولین روز آغاز سال تحصیلی ۹۶-۹۷ در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور و پتانسیل های آموزش عالی در کشور،به تشریح دستاوردهای حوزه بهداشت درمان و آموزش در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پرداخت.
کد خبر: ۴۹۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶ 18 September 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از سمنان لاین، دکتر شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به قدمت ۳۰ ساله دانشگاه به معرفی اجمالی دانشگاه پرداخت و افزود: کلیه فرایند های پیشرفتی دانشگاه در طی ۳۰ سال گذشته یک روند بسیار خوب و رو به رشدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: در این سال ها ما تقریبا از رشته های کاردانی کاستیم و به سمت رشته های تحصیلات تکمیلی در حال حرکت هستیم که با افزایش رشته های کارشناسی ارشد و مقطع تخصصی وPhDدر جهت توسعه آموزش عالی گام بر میداریم.

دکتر شادنوش با بیان اینکه در سال جدید فرایند ثبت نام پذیرفته شدگان به صورت اینترنتی انجام می گیرد گفت: با توجه به این که ثبت نام دانشجویان به صورت کاملا اینترنتی انجام می پذیرد در سال تحصیلی جدید، اولین روز حضور دانشجویان در دانشگاه مصادف است با حضور در کلاس های درس.

دکتر شادنوش با اشاره به جایگاه آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطر نشان کرد: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه یک به ۱۶ است در ۳ سال اخیر به همت اعضای هیئت علمی و دانشجویان پرکار رشد جهشی داشته است به گونه ای که ۴۵ درصد افزایش مقالات در مجلات معتبر داشته ایم و بیش از ۲۰۰ در صد مقالات ارائه شده در کنگره های داخلی و خارجی ارایه یا به چاپ رسیده است.

وی افزود: دانشجویان ما طی دو سال گذشته در امتحانات جامع کشوری در رشته های پزشکی و دندانپزشکی رتبه های خیلی خوبی را کسب کرده اند که حکایت از یک فعالیت خوب و مسنجم در قسمت های ساختاری است.آزمایشگاه جامع تحقیقاتی کاملا در اختیار اعضای هیئت علمی می باشد. امکانات رفاهی خوبی برای دانشجویان فراهم شده و تقریبا ۱۰ درصد دانشجویان جدیدالورود از امکانات خوابگاهی استفاده خواهند کرد و از سال دوم به بعد این رقم به حدود ۸۰ درصد می رسد. که مجموعه این عوامل سبب شده دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور از جایگاه بسیار مناسب و ممتازی برخوردار باشد،

دکتر شادنوش همچنین با اشاره به ارایه خدمات درمانی در مراکز و بیمارستانهای تابعه دانشگاه گفت: بیمارستان بزرگ در سطح استان سرمایه های جامعه هستند و نباید با گمانه زنی ها و نظرات غیر کارشناسی این سرمایه های اجتماعی را از مردم گرفت. یکی از این مراکز مرکز آموزشی پژوهشی درمانی کوثر در سمنان است که در سطح یک بیمارستان خصوص در تهران خدمات ارائه می نماید، این مجموعه با ۸۰۰ نفر کادر ارائه دهنده خدمت در شبانه روز بدون وقفه و تعطیلی به ارائه خدمات مشغولند، در بازدیدهای دوره‌ای که انجام می‌گیرد واقعا مردم از ارایه خدمات راضی و قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

وی خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد به خاطر مسائل سیاسی این سرمایه های اجتماعی نابود شوند و از همه فعالان سیاسی درخواست دارم که حوزه سلامت را درگیر مسائل حاشیه ای نکنند.

رئیس دانشگاه تصریح کرد: در بیمارستان های آموزشی از اساتید سرآمد در سطح کشور استفاده می شود که همیشه باید از نظر علمی به روز باشند و پاسخگوی دانشجویان خود، که همین موجب پویایی و در تشخیص سریع تر بیماری ها کمک کند.

دکتر شادنوش در پایان این برنامه تلویزیونی با اشاره به فعالیت و ثبت انجمن فارغ التحصیلان در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: ما به تازگی به همت تعدادی از فارغ‌التحصیلان سال های گذشته دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه را به ثبت رسانده‌ایم، که ان‌شاء الله همه دانش‌آموختگان دانشگاه علوم پزشکی سمنان در آنجا عضو خواهند بود که از طریق یک فضای مجازی می توانند با دانشگاه در ارتباط بوده و از پیشرفت‌های دانشگاه خودشان مطلع شده و دانشگاه هم در صورت نیاز از این عزیزان استفاده خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در خصوص فعالیت های فرهنگی دانشگاه افزود: ما ان‌شاالله در هفته آینده دومین اجلاسیه شهدای بهداشت و درمان استان سمنان را خواهیم داشت، عزیزانی که در حوزه سلامت ۸ سال دفاع مقدس فعال بودند، کتابی نیز به نام سپیدپوشان حماسه‌ساز جمع‌آوری شده در خصوص ۹۰ تن از فعالان حوزه بهداشت و درمان که به چاپ رسیده و در همین هفته دفاع مقدس توزیع خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار