رئیس جمهور کشورمان تاکید کردگفت: برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان باشد.
کد خبر: ۴۹۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۶ 19 September 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان روز دوشنبه در دیدار « آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل که در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو مجمع عمومی این سازمان برگزار شد، با تبریک انتخاب وی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره برای حمایت از شما و پیشبرد مسئولیت سنگینی که برعهده دارید، آماده است.

وی ضمن اعلام آمادگی ایران برای تقویت همکاری خود با این سازمان جهت حل و فصل مشکلات منطقه‌ای تاکید کرد: برجام می تواند الگوی خوبی برای صلح و ثبات در منطقه و جهان باشد و مسوولیت آژانس بین المللی انرژی اتمی و دبیر کل سازمان ملل در حمایت و تقویت برجام بویژه در برابر آنهایی که خلاف تعهدات گام بر می دارند، بسیار با اهمیت است.

روحانی همچنین در این دیدار از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست که تلاشهای خود را برای اجرای قطعنامه جهان علیه خشونت و افراط گرایی (WAVE) و قطعنامه‌های سالهای 2013 و 2015 مرتبط با آن به‌ کار گیرد.

رئیس جمهور در ادامه در خصوص تروریسم به عنوان یک معضل جهانی و ضرورت تقویت همکاری همگانی برای مبارزه با این معضل، گفت: ایران علیه تروریسم اقدامات ارزشمندی در منطقه انجام داده است. باید برای حل مشکلات منطقه به دنبال راه‌حل‌های سیاسی بود و ما با کشورهای دوست همانند ترکیه و روسیه در حال پیشبرد روند مذاکرات آستانه هستیم.

روحانی همچنین همگان و از جمله سازمان ملل متحد را به حمایت قاطع و حفاظت از قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق فرا خواند و گفت: بحث همه پرسی در اقلیم کردستان عراق و هرگونه حرکت در جهت تغییر مرز و جغرافیای کشورهای منطقه بسیار خطرناک است.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار و گفت وگو با رئیس جمهوری اسلامی ایران، به ضرورت اجرای کامل و دقیق برجام از سوی همه طرف‌ها اشاره کرد و گفت :حقیقیت این است که جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است. برجام گام مهمی در تقویت صلح است و معتقدم همه باید از آن حفاظت کنند.

آنتونیو گوترش با اشاره به شرایط کنونی سوریه و یمن اظهارداشت: سازمان ملل خواهان همکاری بسیار نزدیک با ایران برای حل و فصل سیاسی مشکلات در کشورها است.

دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به موضوع همه‌پرسی در کردستان عراق، ضمن حمایت قاطع از قانون اساسی و تمامیت ارضی عراق، گفت: ما معتقدیم حل مشکلات کنونی در سوریه و عراق در گرو پیگیری راه حل‌های سیاسی و مذاکره همه طرف‌ها است؛ همانند آنچه که اکنون با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه در آستانه و از سوی سازمان ملل در ژنو در جریان است.

وی افزود: هر گونه تجزیه عراق یا سوریه نفعی برای ثبات منطقه ندارد و ما آماده همکاری با ایران در تقویت پایه‌های صلح و امنیت در منطقه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار