رئیس اوقاف و امور خیریه دامغان:
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه دامغان گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام ماه محرم و موسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، ۴۵۰ مسجد و حسینیه این شهرستان برای میزبانی از عزاداران آماده شده‌اند.
کد خبر: ۴۹۶۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 19 September 2017

به گزارش تابناک سمنان،  حجت الاسلام مرتضی میرکو در گفتگو باخبرنگار مهرضمن اشاره به وجود ۴۵۰ حسینیه و مسجد ثبت شده تحت نظارت اوقاف و امور خیریه دامغان بیان کرد: ۲۵۰ نفر در شهرستان عضو هیئت امنای این اماکن هستند که در نشست هایی برای میزبانی بهتر از عزاداران حسینی توجیح شده اند.

وی با بیان اینکه در دامغان ۳۸ امامزاده و بقاع متبرکه نیز زیر نظر اداره اوقاف و امور خیریه وجود دارد، افزود: خدمت به مردم و کسبرضای خدا و همچنینجذب نوجوانان و جوانان به مساجد و باقع متبرکه مهمترین وظیفه هیئت امنا آن‌ها است.

رئیساوقاف و امور خیریه دامغان درباره مراسم محوری آغازین روزهای محرم در این شهرستان نیزگفت: مراسم افراشته شدن پرچم ابا عبدالله الحسین (ع) با عنوان «لبیک یا امام حسین (ع)» در روز سوم ماه محرم، طی آیینی با حضور عزاداران و سوگواران حسینی در جوار آستان مقدس امامزادگان محمد و جعفر (ع) دامغان برگزار می شود.

میرکو در پاسخ به سوالی درباره تمهیدات اندیشیده شده برای فضای بقعه تاریخی امامزادگان جعفر و محمد (ع) این شهرستان همتاکید کرد: سند شش دانگ بیمارستان سابق دامغان به میزان چهار هزار و ۷۰۰ متر مربع که با پیگیری مسئولان تخریب و آزاد سازی شده بود، به مجموعه آستان مقدس ملحق شده و امیدواریم بتوانیم از آن به خوبی بهره برداری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار