دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: تمام بخش‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی می‌توانند از طرح معنوی امر به معروف و نهی از منکر بهره مند شوند.
کد خبر: ۴۹۶۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲ 19 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، حیدر آسیایی روز سه شنبه در نشست خبری مسوولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امر به معروف در جامعه تنها مختص مقوله حجاب نیست، باید در تمام رویکردهای اقتصادی، تجاری، فرهنگی و اجتماعی از این طرح معنوی بهره مند شد.

وی یادآور شد: رویکرد امر به معروف و نهی از منکر برای آگاهی بخشی و افزایش شادابی معنوی در جامعه با تقدیم لایحه ای از سوی دولت در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قانون مدون تصویب شود.

وی خاطرنشان کرد: قانون شدن رویکرد احیای امر به معروف و نهی از منکر درخواست رهبر انقلاب است و باید برای هدفمندسازی این طرح مجلس و دولت اقدامات لازم را انجام دهند.
آسیابی اضافه کرد: در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال که کشور نیازمند رونق اقتصادی است، رویکرد امربه معروف و نهی از منکر را باید برای افراد مسوول که در اجرای شعار سال سهل انگاری می کنند هم اجرا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان گفت: برای کاهش بزهکاری های اجتماعی در استان نیازمند اجرای دقیق برنامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستیم و نقش اصحاب رسانه در این رویکرد بسیار برجسته است.

آسیابی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ حسینی به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود و فرهنگ عاشورایی در مسایل روزمره زندگی برجسته تر باشد، خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی باید در ادارات دولتی به خوبی رویکرد امربه معروف و نهی از منکر را اجرا کنند.

آسیابی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر با سه محور مردم به مردم، دولت به مردم و مردم به دولت باید در کشور اجرا شود و بیش از چهار هزار نفر برای تذکر زبانی در بخش های مختلف این طرح الهی در استان سمنان فعال هستند.

در این نشست مسوولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان مانند محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیان برخی اهداف و دیدگاه های ستاد استان در بخش های مختلف پرداختند.

در تقویم جمهوری اسلامی ایران اول تا هفتم محرم هرسال هفته گرامیداشت احیا امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار