ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی یکی از مهم‌ترین چالش‌های دولت است که برای رفع آن استفاده از ابزار فنی و حرفه‌ای در اشتغال عمومی ضروری است.
کد خبر: ۴۹۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 21 September 2017
به گزارش تابناک : غلامرضا کاتب اظهار داشت: امروزه بخش عمده‌ای از افراد جویای کار در سراسر کشور فاقد مهارت هستند و این مهم آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بیکار را روز به روز افزایش می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه کارگران شاغل نیز باید در پی فراگیری مهارت و تخصصی حرفه‌ای باشند اذعان کرد: بازار کار امروز نیازمند نیروهای متخصص است و کارگرانی ه در عرصه فنی و حرفه‌ای مهارتی خاص را دنبال می‌کنند در بازار کار باقوت باقی می‌مانند.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آزادان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال حرفه‌ای در شهرک‌های صنعتی گرمسار یکی از مهم‌ترین رویکردهای مجلس است افزود: در این صورت می‌توان در جامعه به اهداف علی دولت در حوزه ایجاد اشتغال پایدار دست‌یافت.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ابزارهای فنی و حرفه‌ای در اشتغال عمومی خاطرنشان رد: ایجاد اشتغال برای جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی یکی از مهم‌ترین چالش‌های دولت است که برای این مهم فراگیری مهارت و جذب افراد دارای تخصص در دستور کار قرار دارد.

کاتب با بیان اینکه دیدگاه عمومی و سطحی نسبت به اشتغال نمی‌تواند مشکلات این حوزه را برطرف کند بیان کرد: فراگیری یک‌رشته مهم فنی و حرفه‌ای و آموزش مهارت‌های لازم در مراکز دانشگاهی در دستور کار وزارت علوم و وزارت آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

وی با اشاره به آمار فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور تصریح کرد: سالانه 800 هزار نفر به آمار افراد فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار در کشور افزوده می‌شود.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: مهارت‌آموزی زمینه‌ساز کارآفرینی است و این ظرفیت باید در دانشگاه‌های سراسر کشور بهره‌گیری و ارتقا یابد.






منبع : شبکه خبر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار