مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه دین سعادت بشری را کامل می کند، گفت: آغاز سال تحصیلی، فصل حیات علمی و شناخت دین به مثابه اهرم سعادتمندی است.
کد خبر: ۴۹۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 23 September 2017

به گزارش تابناك سمنان، حجت الاسلام علی شکری صبح شنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه صدرای شاهرود، سال تحصیلی را فرصتی برای آغاز مجدد رویش های علمی دانست و بیان کرد: آغاز سال تحصیلی یک فصل جدید از زندگی برای یک جامعه است و هرنقطه ای از دنیا که سال تحصیلی در آن آغاز می شود، به استقبال فصلی نو می رود.

علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان - کراپ‌شده - آینه

وی افزود: انسان یک خلق طبیعی دارد و آن زمان تولد است که این خلقت مادی برای سعادت و تکامل انسان ها کفایت می کند چرا که همانند انسان، موجودات دیگری هستند که خلق می شوند و از دنیا می روند و هیچ اتفاقی را رقم نمی زنند تنها چیزی که انسان را کامل می کند و حیات بشری را تکامل می بخشد، قدرتی است که خدا در انسان قرار داده که همانا قدرت ادراک، فهم و شعور است که این ادراک مستلزم آن است تاانسان علم پیدا کند.

انسان عالم نسبت به خود شناخت پیدا می کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه وقتی انسانی عالم نباشد، نمی تواند نسبت به پیرامون خود، شناخت پیدا کند، گفت: به همین دلیل است که خدای متعال در قرآن می فرمایند وقتی شما خلق شدید، چیزی را نمی دانستید لیکن ذهن بشر در بدو تولد مانند تخته ای سپید است که هیچ نقطه ای بر روی آن گذاشته نشده باشد.

شکری بیان کرد: این تخته به مرور با دانستن نقش و نگار می پذیرد که این دانستن یا علم از محیط پیرامونی به صورت تجربی به دست می آید اما ما مسلمانان معتقد هستیم این فراگیری، به تنهایی برای بشر کفایت نمی کند و آدمی باید علمی را فرا بگیرد که سعادت و کمال بشری را تضمین کند و این علم را دین ارائه می کند که منظور از دین، ادیان توحیدی است.

وی افزود: ما اگر می خواهیم جامعه سعادتمند و فهیمی داشته باشیم تا در بستر آن بتوانیم جوانان نخبه ای را تحویل جامعه دهیم و در زمره کشورهای مقتدر اقتصادی قرار گیریم باید از همین آغاز سالتحصیلی شروع کنیم.

سال تحصیلی فصل آغاز رشد تربیتی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با اشاره به ویژگی های آغاز سال تحصیلی، گفت: روز نخست از آغاز سال تحصیلی به واقع نه تنها فصل آغاز تحصیل در مدارس، بلکه آغاز فصل جهش علمی و رشد اخلاقی و تربیتی است که می تواند به تربیت نسل آینده در تمام ابعاد زندگی بشری منجر شود.

شکری دیگر بخش سخنان خود را به مقوله دفاع مقدس و نقش دانش آموزان در آن اختصاص داد و گفت: اگر مقاومت مردم نبود امروز در این شرایط مقتدر در منطقه و کشور نبودیم لذا باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار را زنده نگهداریم.

وی افزود: ایثار، مقاومت، جهاد و شهادت برگرفته از فرهنگ عاشورا و فداکاری های امام حسین(ع) حضرت علی اکبر(ع) حضرت قاسم(ع) و اصحاب امام است و امروز رسالت دانش آموزان است که این عزیزان را الگوی فردی خود قرار دهند.

عاشورا یعنی زنده نگهداشتن اسلام

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، با بیان اینکه عاشورا یعنی زنده نگه داشتن اسلام، شیعه کسانی که در عاشورا جان خود را فدای اسلامی کردند، تاکید داشت: دفاع مقدس نیز برگرفته از عطر عاشورا است.

شکری بیان کرد: عاشورا به باور ما، درس مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان می دهد و ما هیچگاه نباید ایثار و فداکاری نسل گذشته و گذشتگان خودمان را فراموش کنیم.

وی خطاب به دانش آموزان نیز، گفت: در این کشور دانش آموزانی مثل حسین فهمیده می زیستند که با خون خودشان میراث ماندگاری را برای ایران و ایرانیبرجای گذاشتند لذا باید رهرو راه آن شهیدان بزرگوار باشیم و در مسیر سعادتی که آنان با خون سرخشان به ما یادآوری کردند، گام برداریم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار