مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان:
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان بابیان اینکه بسیاری از کتابخانه‌های موجود استان نیازمند مرمت هستند، گفت: یک میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز کتابخانه‌ها هزینه می‌شود.
کد خبر: ۴۹۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷ 23 September 2017

به گزارش تابناك سمنان، علی سما کوش صبح شنبه در سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی دامغان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن اشاره به اینکه به طور میانگین هر فرد در استان طی هر ماه پنج جلد کتاب به امانت می گیرد، ابراز داشت: در سال جاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان صرف تجهیز، تعمیر،نگهداری و کارهای عمرانی کتابخانه های عمومی می شود.

وی با بیان اینکه سمنان ۷۳ باب کتابخانه اعم از نهادی، مشارکتی و مستقل دارد، افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی، مشارکتی و مستقل در استان سمنان نگهداری می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه آمار دقیقی از سرانه کتاب و کتابخوانی در این استانوجود ندارد، اظهار داشت: هیچ مرجع و نهادمشخصی نیز متولی این کار نیست و به همین دلیل برای سرانه کتاب و کتابخوانی آمار دقیقی وجود ندارد.

سماکوش در ادامه تصریح کرد: ۶۰ هزار نفر در استان سمنان عضو کتابخانه های عمومی هستند که این تعداداز آمار خوبی در سطح کشور برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در برگزاری جشنواره مسابقه کتابخوانی رضوی سال جاریخوش درخشید، افزود: ۳۱ هزار نفر ازاستان در این جشنواره شرکت کردند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در خاتمه بیان کرد:ایثارگران و رزمندگان عضو کتابخانه های عمومی استان به مناسبت هفته دفاع مقدس تقدیر و تجلیل خواهند شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار