فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود با بیان اینکه دانش آموزان بالاترین نقش را در دوران دفاع مقدس ایفا کردند، گفت: دانش آموزان رشادت رزمندگان دفاع مقدس را الگو خود قرار دهند.
کد خبر: ۴۹۸۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 23 September 2017

به گزارش تابناك سمنان، سید محمد رضا هاشمی پیش از ظهر شنبه در آیین بازگشایی مدارس به میزبانی دبیرستان نمونه دخترانه ۱۵ خرداد شاهرود ضمنبیان اینکه بیشترین شهدای جنگ تحمیلی را دانش آموزان شامل می شوند، ابراز داشت: امنیت پایدار امروز را مدیون لاله هایی هستیم که اکنون در خاک خفته اند لذا باید دانش آموزان با الگو سازی رشادت های رزمندگان ادامه دهنده راه شهدا باشند.

وی افزود: جنگ ایران و قیام امام حسین(ع) در دشت کربلا از منظر پیام امر به معروف و نهی از منکر و تحمیل شدن این جنگ بر مظلوم بسیار مشابه هم هستند و امروز تقارن بازگشایی مدارس، هفته دفاع مقدس و عاشورای حسینی نشان می دهد که دانش آموزان و معلمان باید در مسیر دفاع از ارزش های انقلاب حرکت کنند.

فرماندار شاهرود با بیان اینکه پیشرفت های نظامی ایران به گونه ای است که دشمن حتی هوس جنگ در این کشور را در اندیشه خود ندارد، ابراز داشت: پاسخ قاطع ریاست جمهوری و مردم ایران در اقصی نقاط کشور در واکنش به سخنان ترامپ در سازمان مللبرگرفته از فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس است که باید در حفظ همه جانبه آن کوشا باشیم.

هاشمی ادامه داد: بار سنگین تعلیم و تربیت دانش آموزان بر عهده نهادهای فرهنگی از جمله آموزش و پرورش است لذا اگر می خواهیم در آینده جامعه ای سالم و بانشاط و اهل تفکر داشته باشیم پایه ریزی آن در مدارس خواهد بود و این مهم می طلبد که خانواده ها نیز در این راستا با آموزش و پرورش همکاری کنند.

زنگ مقاومت و بازگشایی مدارس صبح شنبه با حضور مسئولان در دبیرستان ۱۵ خرداد شاهرود برگزار شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار