داراب بیرانوندی؛
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام گفت:حجم تولید آب در استان ایلام سالانه بیش از 40 میلیون مترمکعب است که 40 درصد از این میزان بدلیل فرسودگی شبکه و عمر بالای تاسیسات هدر می رود.
کد خبر: ۴۹۸۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 24 September 2017
به گزارش تابناک ایلام ؛ داراب بیرانوندی اظهار کرد: سرانه مصرف روزانه آب آشامیدنی در این استان 110 هزار متر مکعب است، به عبارتی مصرف آب به ازای هر نفر در ایلام 260 لیتر بوده که این میزان نسبت به میانگین کشوری (متعارف 150 لیتر) بیشتر است.
 
وی متوسط مصرف ماهانه هز مشترک آب در استان ایلام را 17 مترمکعب اعلام کرد و افزود: حجم تولید آب در این استان سالانه بیش از 40 میلیون مترمکعب است که 40 درصد از این میزان بدلیل فرسودگی شبکه و عمر بالای تاسیسات هدر می رود.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام میزان مصرف آب آشامیدنی در سال گذشته را بیش از 31 میلیون متر مکعب آب اعلام کرد و یادآور شد: 30 درصد مشترکان در این استان به طور میانگین ماهانه 20 تا 40 مترمکعب و یک درصد دیگر نیز بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می کنند که این میزان بیشتر از الگوی مصرف (20 متر مکعب) است.
 
بیرانوندی مهمترین عامل در امر مدیریت مصرف آب را فرهنگ سازی مناسب دانست و گفت: محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید بر اساس شیوه هایی که کارشناسان توصیه می کنند در صدد مصرف بهینه آب برآیند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.
 
وی با اشاره به ضرورت فرهنگ ‌سازی مصرف درست آب توسط شهروندان افزود: حفظ منابع آبی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که در همه اجزای زندگی ما اثرگذار است، در واقع فرهنگ سازی مصرف آب باید استمرار پیدا کند./م
ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۲
پس سهم مدیریت ضعیف جنابعالی؟
قطع کردن متوالی و بدون برنامه آب بعضی مناطق و عدم قطع آن در بعضی مناطق باعث شده است که در ساات شب آب از تانکرهای صدها خانه تا صبح جاری شود.
شما هر وقت یاد گرفتی توزیع آب در سطح مناطق شهر ایلام عادلانه باشد حرف بزن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار