استاندار سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان، گفت: اجرای موسیقی صحنه ای محدود به مرکز استان نشود و نگاه جامع مدّ نظر قرار گیرد چرا که موسیقی می تواند روحیه مثبت و حتی شهادت طلبی را ایجاد کند.
کد خبر: ۵۰۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 26 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خباز صبح سه شنبه در دیدار با فعالان حوزه موسیقی استان سمنان در استانداری، ضمن بیان اینکه موسیقی می تواند ایجاد روحیه مثبت و حتی شهادت طلبی را در انسانها ایجاد کند، بیان داشت: در صدر اسلام جایگاه یک شاعر حماسی از جایگاه رزم آوران بیشتر بود.

وی با بیان اینکه خداوند انسان‌های نیک کردار را به موسیقی در بهشت نوید می دهد، افزود: در سال‌های دفاع مقدس کاربرد موسیقی در ایجاد شور و نشاط انقلابی بسیار موثر و کارا بود.

حمایت از هنرمندان ضروری است

استاندار سمنان همچنین با تاکید برضرورت حمایت از هنرمندان موسیقی، تاکید کرد: در موسیقی باید و نباید وجود دارد که می تواند به عنوان الگو برای نسل آینده عمل کند.

خباز افزود: من تاسف می خورم که شنیدم بسیاری از هنرمندان موسیقی در تنگنای مالی هستند لیکن می بایست مشکلات فعالان این حوزه را برطرف کنیم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته درباره ترویج موسیقی، بیان داشت: در سفر ریاست جمهور طرح ایجاد یک سالن چند منظوره و تخصصی با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان به تصویب رسید که به زودی اقدامات عمرانی آن آغاز خواهد شد.

مشکلی درباره اختصاص زمین برای سالن موسیقی نداریم

استاندار سمنان از احتمال ساخت یک سالن مخصوص موسیقی در استان نیز خبر داد و تاکید داشت: مشکلی در اختصاص زمین برای ساخت سالن تخصصی موسیقی وجود ندارد و آماده ارائه زمین به منظور ساخت سالن به شرط داشتن اعتبار هستیم.

خباز در بخش دیگری از سخنان خود، درباره رابطه برخی نهادهای دولتی و غیر دولتی با پدیده موسیقی، توضیح داد: اعتقاد من بر آن است که باید با برگزاری جلسات مختلف، موسیقی را جهت دهی کرد و مدیریت آن را به فرهنگ و ارشاد اسلامی سپرد.

وی همچنین درباره حمایت از تولید موسیقی نیز گفت: استودیوهای ضبط موسیقی در استان سمنان باید توسط بخش خصوصی ایجاد شود و ما آماده ارائه تسهیلات به بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

حمایت از طرح های پژوهشی حوزه موسیقی

استاندار سمنان با تاکید بر آنکه از طرح های پژوهشی موسیقی در استان حمایت می کنیم، گفت: تعجب می کنم که مسئولان گفتند عده ای از هنرمندان موسیقی بیمه نیستند با ارائه طرح های بیمه همگانی دولت، نباید فرد بیمه نشده ای وجود داشته باشد لذا مشکلات این هنرمندان در سطح استان باید به زودی رسیدگی و رفع شود.

خباز بیان کرد: حمایت از هنرمندان را وظیفهخود می دانیم و معتقد به انجام آن هستیم.

وی همچنین افزود: از پیشنهاد تولید بسته های فرهنگی حمایت کرده و آماده خریداری این بسته های هنری و موسیقیایی هستیم تا کمکی به صنعت موسیقی استان سمنان و هنرمندان فعال در این حوزه شود اما از سوی دیگر باید در نظر داشت که انجمن موسیقی در خصوص برگزاری فعالیت های موسیقیایی تلاش کند.

دغدغه موسیقی دانان را می دانم

استاندار سمنانگفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تلاش کندتا مصوبات این جلسه اجرایی شده و در سایه سار تعاملات دو سویه بتوانیم هم در تلطیف روحیه و ایجاد نشاط در جامعه تلاش کنیم.

خباز با بیان اینکه دغدغه بسیاری از هنرمندان موسیقی را می دانم، تاکید کرد: متاسفانه به دلیل تبلیغات نامطلوب و تبعات آن در برخی از انواع موسیقی، برخی هنرمندان و موسیقی های بسیار خوب استان ناکام مانده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار