رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، با اشاره به اینکه جهادگران استان ۲۵هزار کیلومتر جاده در جنگ احداث کردند، گفت: این قشر در ۲۲ عملیات دفاع مقدس حضور مؤثر داشتند.
کد خبر: ۵۰۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵ 27 September 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید حسن میرعماد در گردهمائی سنگر سازان بی سنگر سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که ظهر چهارشنبه در سمنان برگزار شد، تاکید کرد: سمنانیکی از استان‌های پرتلاش در دوران دفاع مقدس در بحث جهاد بود و علی‌رغم اینکه در کشور جهادگران یک گردان داشتند اما از استان سمنان باوجود جمعیت بسیار کم سه گردان جهادگر در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.

وی افزود: جهادگران استان سمنان اقدامات بسیار مهمی را در دوران دفاع مقدس انجام دادند که ایجاد ۲۵ هزار کیلومتر جاده، یک هزار و ۹۸۶ دهانه پل و ۲۷۶ پناهگاه و زاغه مهمات ازجمله اقدامات مهم و مؤثر جهادگران استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه احداث چهار مورد باند فرودگاه از اقدامات دیگر جهادگران استان در زمان جنگ بود، تصریح کرد: جهادگران استان در ایجاد ۱۴ کیلومتر جاده سیدالشهدا در عملیات خیبر و همچنین احداث سدهای خاکی حضرت فاطمه(س) و امام حسن مجتبی (ع) بر روی رودخانه بهمن‌شیر در والفجر ۸ نقش داشتند.

میرعماد احداث یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر خاک‌ریز و ۱۵ کیلومتر جاده رملی در مناطق مختلف جنگ تحمیلی را از دیگر اقدامات جهادگران استان سمنان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در هشت سال دفاع مقدس ۱۱۸ شهید را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده و تعداد یک هزار و ۲۲۱ جانباز و مجروح و همچنین ۱۴ نفر آزاده سرافراز نیز داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه مسائل اقتصادی یکی از موضوعاتی است که دشمن می‌تواند از ناحیه آن به کشور آسیب وارد کند، افزود: باید تلاش کرد تا امروز کشور در بخش محصولات استراتژیک کشاورزی به خودکفایی برسد تا دشمن نتواند از این ناحیه آسیبی وارد کند.

میرعماد افزود: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید و اشتغال است و ما امروز که وظیفه امنیت غذایی کشور را بر عهده‌داریم باید تلاش کنیم تا سهم اشتغال در بخش کشاورزی را بالابرده و در تولید محصولات مهمی مانند دانه‌های روغنی به خودکفایی برسیم.

وی گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در حوزه خودکفایی در بخش کشاورزی در استان و کشور در حال انجام است توسعه کشت دانه‌های روغنی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اذعان به اینکه متأسفانه بیش از ۹۰ درصد روغن موردنیاز کشور وارد می‌شود، اظهار داشت: سیاست‌گذاری لازم برای توسعه کشت دانه‌های روغنی در کشور انجام‌شده و امیدواریم با تحقق این اهداف کشور درزمینهٔ دانه‌های روغنی نیز به خودکفایی برسد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار