دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با بیان این که ،رعایت نکردن حق الناس عزت را کم رنگ می کند ؛ افزود: به همین دلیل بیشترین تعداد مجرمان زندانی شاهرود کسانی هستند که این امر را رعایت نکرده اند.
کد خبر: ۵۰۰۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ 27 September 2017
به گزارش تابناک سمنان، حسین رجبی چهارشنبه در جمع عزاداران حسینی مسجد امام حسن (ع) شاهرود افزود: امام سجاد (ع) در رساله حقوق خود موارد بسیار ارزشمندی را مطرح کرده اند که میان آن ها حفظ زبان یکی از مهم ترین حقوق مردم نسبت به هم است.

وی با اشاره به اینکه جرم توهین از نگاه آماری جایگاه سوم پرونده های قضایی این شهرستان را به خود اختصاص داده است ،ادامه داد: قتل چند مدت پیش مادر زن و یک زن جوان در شاهرود تنها به دلیل توهین و عدم کنترل خشم انجام شده است.


دادستان شاهرود با بیان اینکه در سال 1395 تعداد 12 هزار فقره پرونده قضایی به دادسرای شاهرود وارد شده است ،تاکید کرد: این امر برای شهرستان شاهرود که شهر معلمان دین و اخلاق نام گرفته زیبنده نیست.

رجبی ضرب و جرح عادی در شهرستان شاهرود را در جایگاه چهارم جرائم اعلام کرد و افزود: 2 درصد پرونده های ضرب و جرح مربوط به همسر آزاری است.

وی گفت: به زودی در شهرستان شاهرود کلینیک کنترل خشم با حضور یک روحانی و یک دکتر روانشناس گشایش خواهد یافت که این امر باعث کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی می شود.

وی ادامه داد: در اجرای طرح جمع آوری سلاح سرد مانند قمه و چاقو که برای نخستین بار در استان سمنان با همکاری نیروی انتظامی در شاهرود انجام شد، حدود یکصد سلاح سرد جمع آوری شد.

وی افزود:اگر فردی به جرم چاقو کشی دستگیر شود علاوه بر حبس قانونی باید مجازات تکمیلی مانند شستن مردگان و از این دست مجازات را نیز تحمل کند.

این مسئول قضایی با اشاره به کشف و ضبط 700لیتر مشرو بات الکلی در یک کارگاه در شاهرود گفت: این مشروبات در توالت یک منزل تولید و با نجاسات آمیخته و به فروش می رسید.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود با تقدیر از فعالیت های پلیس در رصد فضای مجازی که به عنوان فرصت و تهدید می تواند مورد استفاده قرار گیرد، گفت: کانال تلگرامی مستهجن در شاهرود با بیش از هزار نفر عضو کشف و منهدم شد که متاسفانه حدود 150 نفر از اعضای آن را بانوان متاهل تشکیل می دادند.

رجبی از والدین و خانواده ها خواست با هوشیاری و آگاهی بیشتر وارد فضای مجازی شده و از بسترهای آن استفاده کنند.

وی گفت : نباید از محور معنویت و حقیقت دور شویم و ازتفکر عاشورا ، خداو ایمان جدا بیفتیم هرچند برخی افراد خواستار ایجاد این تغییر در جامعه هستند .

دادستان شاهرود با یادآوری برخی از رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: پس از تحمیل هشت سال جنگ بر ملت ایران ، دشمنان جنگ نرم راهم آزمودند و طرح ریزی برای جنگ زیستی یا بیولوژیک را هم آغاز کرده اند که آرزوی تسلط بر خاک و ملت ایران را با تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری و آمادگی جوانان غیور این مرز وبوم به گور خواهند برد.

میانگین زمان رسیدگی به پرونده های قضایی در شهرستان شاهرود ابتدای سال 93، 82 روز کاری بود و این میزان در پایان همان سال به 62 روز، در پایان سال 94 به 41 روز و در پایان سال 95 به 39 روزکاهش یافت.

شهرستان شاهرود 240هزار نفر جمعیت دارد.
منبع: ايرنا
برچسب ها: دادستان ، شاهرود ، جرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار