کد خبر: ۵۰۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳ 27 September 2017
به گزارش تابناک تبریز،رحمانی فضلی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار اذربایجان شرقی تاکید کرد که :همه ما مدیون خون های ریخته شده شهدا هستیم

وی از استان آذربایجان شرقی به عنوان استانی موفق یاد گرد و گفت استان اذربایجان شرقی در ارزیابی وزارت کشور موفق بوده است

وزیر کشور با اشاره به انتخاب استاندار جدید برای استان اظهار داشت خدابخش از استانداران موفق بوده است و الویت در انتخاب و ترجیح با استاندارانی بود که با انها کار کرده ایم

رحمانی فضل تاکید کرد که با توجه به دستور مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی الویت اول کشور است و همه مدیران باید در این راستا حرکت کنند.

وی با بیان اینکه همه باید بدانیم تعهد داریم و به تعهداتمان پایبند باشیم، افزود: چهار سال قبل دکتر جبارزاده را معرفی کردیم که با لطف خدا و همکاری و همدلی همه مسؤولان، کمک مردم و هدایت‎های نماینده ولی فقیه با نیت خالص و گام‌های استوار در جهت اهداف ترسیم شده دولت در استان تلاش کردند.

وی ادامه داد: دکتر جبارزاده در حوزه تعامل، پیگیری و رعایت اصل اعتدال در استان موفق بودند که همین موفقیت‌ها موجب شد که رئیس جمهور به دولت پیشنهاد کنند که ایشان در جایگاه معاونت سیاسی وزارت کشور حضور داشته و در انتخاب استانداران، فرمانداران احزاب و سایر نقش‌های خطیر و حساس این معاونت ایفای نقش کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه دکتر خدابخش نیز از استانداران موفق بوده و در رعایت اعتدال و ایجاد نشاط و شادابی موفق بودند، افزود: اولویت و ترجیح ما  انتصاب استاندارانی است که با آنها کار کردیم و سیاست‌ها و برنامه‌های دولت را می‌دانند تا وقتی مستقر شدند امور را به سرعت پیش برند.

وی تصریح کرد: توفیق ایشان به همکاری و همدلی همه بستگی دارد و امیدواریم از راهنمایی‌ها و هدایت‌های حجت‌الاسلام آل‌هاشم برخوردار باشند، نمانیدگان استان نیز، بسیار دلسوز و مؤثر در سطح ملی و استانی هستند و امیدواریم وحدت و همدلی خود را ادامه دهند.

رحمانی فضلی اذعان داشت: سیاست‎های ما با توجه به مواردی است که رئیس جمهور ابلاغ کردند و ابلاغ پیوست برنامه‌ها را خواهیم داشت، افزود: کماکان اقتصاد مقاومتی در اولویت اول دولت قرار دارد و ما باید به هر وسیله و اقدامی راهبردهای آن را نسبت به شرایط پیش بریم و با حمایت‌های رهبری به جایگاه‌های روشن، مؤثر و مفید برسیم.

این مسؤول ساماندهی آسیب‌های اجتماعی را اولویت دوم دولت خواند و گفت: آذربایجان‌شرقی از این نظر جزو استان‌های موفق به شمار می‌رود.

وی افزود: بحث امنیت به عنوان بستر و زیرساخت همه فعالیت‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، در استان هم این بستر باید تقویت شود تا بتوانیم برای مردم احساس آرامش معقول و منطقی و مستمر ایجاد کنیم.

وزیر کشور بر لزوم تقویت احزاب، صیانت از آزادی‌های فردی و برگزاری انتخابات قانونی تاکید و تصریح کرد: در حوزه فرهنگی معتقدیم هویت ما هویت اسلامی و انقلابی است و باید از هویت و علت وجودی خود با جدیت و تدبیر حمایت و صیانت کنیم و همه امکانات را پای کار آوریم.

این مسؤول در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: بالاترین سقف امنیت را در منطقه داریم، اگرچه با بالاترین تهدیدها هم که 39 سال است از طرف آمریکا ادامه دارد مواجهیم. 

وی ادامه داد: تشکیل گروه‌های انحرافی داعش، القاعده و طالبان و تهدیدات مرزی همه به خاطر این است که دنیای اسلام به حریت نرسند، ما محور و ثقل قدرتمند منطقه خاورمیانه با تجربه 39ساله هستیم و با تکیه بر اراده مردم موفق بوده‌ایم و بازهم موفق خواهیم بود و این اراده خداوند است که دین خود و مردم مسلمان را موفق کند.


 
شبسترى، سرپرستی استاندار آذربايجانشرقي در آيين تكريم و معارفه استانداران آذربايجانشرقي گفت:

از طرف خودم و جمع مديران استان و شهرستان هاي استان به عنوان فردي كه مدت ها پيش در خدمت دكتر جبارزاده بودم و همواره در كنار ايشان بوده ام و به نمايندگي از تمامي مديران استان از دكتر جبارزاده قدردانم.

وی ادامه داد :دكتر جبارزاده، باهوش و اخلاق محور هستند و مي توان ايشان را مصداق مدير جهادى و بسيجي ناميد

انتصاب بجا و شايسته دكتر خدابخش را تبريك عرض مي كنم. ايشان فردي اخلاق مدار،متواضع و كاربلد هستند و به مسائل استاني آشنا دارند.

 
امام جمعه تبریز در مراسم معارفه استاندار جدید آذربایجان شرقی، گفت:امیدواریم این انتصاب با برکت برای استان باشد. وی تاکید کرد؛از خدمات ارزشمنددکترجبارزاده در مدت مسوولیت در استان تشکرکنم.
 

وی با بیان اینکه این مراسم را که با حضور بزرگانی از نمایندگان محترم مجلس خبرگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و روحانیت معظم برگزار می‌شود مغتنم می‌شماریم، افزود: امیدواریم این انتصاب برای استان بابرکت و میمون باشد.

آل هاشم اذعان داشت: ابتدا لازم می‌دانم از خدمات ارزشمند دکتر جبارزاده در مدت مسئولیت تقدیر و تشکر کنم و از انتصاب ایشان به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور به مجموعه وزارت کشور تبریک بگویم.

امام جمعه تبریز ضمن تبریک به مجید خدابخش استاندار جدید استان، تصریح کرد: حال که تدبیر وزارت کشور بر این بود که از استانداران شاغل و از غیربومی‌ها استفاده کنند بر این انتخاب ارج می‌نهیم و امیدواریم حضور ایشان در آذربایجان‌شرقی نیز مثمرثمر باشد.

امام جمعه تبریز توضیح داد: انتظار داریم که استاندار محترم آذربایجان‌شرقی در ارتباط با ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگ غرب، تقویت روحیه انقلابی گری، فراهم‌سازی زمینه‌های ازدواج و اشتغال جوانان تلاش کند.

این مسئول اهتمام برای اجرای صحیح سیاست‌های کلی نظام در حوزه جمعیت، مبارزه با معضل اعتیاد و قاچاق مواد مخدر، تلاش برای حفظ و احیاء محیط زیست از جمله احیاء دریاچه ارومیه، ترویج فرهنگ دفاع مقدس، توجه به تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی و رفع بیکاری در بین جوانان را از دیگر انتظارات خود از استاندار جدید عنوان و اضافه کرد: تحقق همه این موارد همکاری جدی همه مسئولان را می‌طلبد.

وی همچنین بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان استان، توجه به جوانان و میدان دادن به آنها، میدان دادن به دست پاکان تاکید کرد و گفت: نمایندگان خوبی در مجلس داریم و امیدواریم با همدلی و هم صدایی در این استان حساس موفق باشند.

آل‌هاشم ادامه داد: به پیروی از سیرت و روش رهبری وظیفه خود می‌دانیم از هر کسی که در استان مسئولیت دارد حمایت کنیم و امیدواریم دکتر جبارازده با شناختی که از استان دارند و استاندار جدید بتوانند موفق، موید، منصور و پیروز باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از استاندار جدید استان درخواست کرد تا با همکاری همه مسوولان استان نسبت به رفع مسائل کارخانجات مشکل‌دار از جمله شرکت بلبرینگ‌سازی که کارگرانش 6 ماه حقوق نگرفته‌اند تلاش کند.

 
در ادامه مداحی حاج خادم آذریان مداح اهل بیت در مراسم معارفه استاندار جدید به مناسبت قرار داشتن در ایام محرم الحرام و شهادت اباعبدالله الحسین انجام گرفت.
 
سپس اعزازی رییس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مراسم معارفه استاندار جدید گفت: از رئیس جمهور برای انتخاب شایسته دکتر جبارزاده به عنوان معاون سیاسی وزیر تقدیر می‌کنیم.

وی افزود: برای آقای خدابخش نیز آروزی موفقیت در سمت جدید داریم و امیدواریم برای توسعه استان گام‌های موثری بردارند.

این مسوول تاکید کرد: باید دست به دست دهیم و استان را در شأن مردم آذربایجان آباد سازیم.

وی اعلام کرد: باید با تکیه بر ظرفیت‌های این استان و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان مهاجرت مردم این منطقه را کاهش دهیم و با افزایش اشتغال‌زایی بیکاری را ریشه‌کن سازیم.

نماینده مردم بناب در مجلس اظهار داشت: امیدواریم در خصوص دو گزینه وزارت نیرو و علوم، پیام مردم را به رئیس جمهور برسانید که یکی از نیروهای خدوم آذربایجان در این دو وزارت به کار گرفته شود.


حاشیه اعزازی از مجری بابت یاد نکردن اسم و سمت نایب مجلس بابت حضور وی در مراسم انتقاد کرد و گفت اگر از دکتر پزشکیان در استان دیگر دعوت میکردند بهتر و بیشتر از ما احترام میگذاشتند.
پزشکیان نایب رئیس مجلس نیز در این  مراسم گفت: اگر نتوانیم درست تصمیم بگیریم و نقشه راه مناسبی نداشته باشیم، راه به جایی نمی‌بریم پس لازم است همواره براساس برنامه‌ای از پیش تدوین شده حرکت کنیم.

وی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه در استان افزود: در آذربایجان‌شرقی از بدو ورود دولت تدبیر و امید یک برنامه راهبردی نوشتند که برنامه‌های عملیاتی آن قابل اجرا بوده و مسیر توسعه استان را مشخص می‌کند.

پزشکیان اذعان داشت: دکتر خدابخش قبلا در این استان حضور داشتند و ناآشنا به اینجا نیستند؛ به هر حال همه باید دست به دست هم دهیم و روند قبلی را ادامه دهیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس  یادآور شد: ما تنها کشوری هستیم که به تشیع و نگاه تشیع باور و اعتقاد داریم و موقعیت فعلی ما برازنده ما نیست، باید طرحی نو دراندازیم و کاری کنیم کارستان؛ باید نگاه خود را عوض کنیم؛ قابل قبول نیست در جامعه ما جوانان بیکار و رانت و فساد در جریان باشد.

وی با بیان اینکه فردا در قیامت نخواهند پذیرفت که ما نتوانستیم خون شهدا را پاس داریم، افزود: زنده ماندن سخت‌تر از شهید شدن است؛ چرا که اگر زنده هستیم باید با تمام توان برای حل مشکلات مردم و پاسخگویی مناسب به حوائج آنها مبارزه کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بهترین و الگوی منطقه باشیم که این امر ارزان به دست نمی‌آید و این کوه گران است و ارزان نفروشند.

پزشکیان توضیح داد: در این راه باید مسیر درست را انتخاب کنیم تا بتوانیم به هدف برسیم و پاسخگوی مردم باشیم؛ کسی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد تا عدالت را اجرا کنیم؛ ما نباید اجازه دهیم جوانی برای رفع نان شب خود به گدایی بیفتد که روز قیامت از ما نخواهند پذیرفت که چرا جامعه اسلامی اینگونه است!

وی خاطرنشان کرد: روز قیامت خداوند هیچ ضعف و ذلتی را از ما نخواهد پذیرفت؛ زمین خدا باز است تا ما به عزت برسیم و برای به عزت رسیدن باید همه دست به دست هم دهیم.


 
جبارزاده معاون سیاسی وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی :
اسماعیل جبارزاده عصر امروز در مراسم تودیع خود و معارفه استاندار جدید استان، اظهار کرد: در روز 13 آبان سال 92 و در مراسم معارفه خود به عنوان خادم مردم آذربایجان‌شرقی قول‌هایی به مردم دادیم و گفتیم، آمده‌ایم این کارها را انجام دهیم و خوشحالیم بگوییم اکثریت قول‌ها عملیاتی شده است.

وی افزود: در آن روز هر آنچه وزیر کشور به عنوان برنامه دولت یازدهم در استان امر کردند مورد به مورد عملیاتی کردیم و امروز با همه توان می‌کوشیم و باید به یاد داشته باشیم اگر اقدامی شده در همه آنها نقش وزیر محترم کشور دکتر رحمانی فضلی نقشی مرشدانه بوده است.

جبارزاده با بیان اینکه همه کارها حاصل تلاش مدیران استان بوده و بنده عضو کوچکی از این مدیران بودم، افزود: خوشحالیم همه تکالیفی که داشتیم انجام شده است.

این مسؤول در ادامه با بیان اینکه اغلب کارهای امنیتی قابل مستند سازی نیست، گفت: از یکایک اعضای شورای تأمین، تقدیر و تشکر می‌کنم چرا که با تلاش‌های آنها در این چهار سال توانستیم انتظار وزیر کشور را که فرموده بودند وضعیت امنیتی استان قابل قبول نیست، برآورده کنیم.  

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: یادمان نرفته است در ارزیابی که صورت دادیم، با وجود بیکاری در استان بالای 80 درصد مردم انتظار مبارزه با اعتیاد، سرقت، بحث‌های مختلف جرم و جنایت را از ما داشتند و ما موفق شدیم سه سال متوالی از سال 93 تا 95 آذربایجان‌شرقی را در جایگاه برتر از نظر امنیتی  قرار دهیم.

وی خاطرنشان ساخت: در ابتدای قبول مسؤولیت، مردم از بحث قاچاق کالا شاکی بودند و در این حوزه ورود جدی داشتیم و در سال‌های 94 و 94 آذربایجان شرقی رتبه اول را در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کسب کرد.

جبارزاده با بیان اینکه 2 انتخابات بزرگ را بدون هیچ مشکلی  برگزار کردیم بیان داشت: بحران‌هایی مثل فتیله، روزنامه طرح نو، روزنامه مجازی گلادیاتور را در کمتر از 24 ساعت و به نحو مطلوبی مدیریت کردیم و قدردان تلاشگران هلال احمردر حوادثی مثل سیل و قطار هستیم.

وی با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری مردم استان با 70 درصد میزان مشارکت 65 درصد به دکتر روحانی رأی دادند، افزود: این انتخابات هم بدون مشکل بود و در استان ما بر خلاف استان‌های دیگر هیچ مشکلی در مراسم روز دانشجو و مراسم سیاسی دیگر به وجود نیامد.

جبارزاده همچنین به دریافت فاینانس بیمارستان بزرگ تبریز، ده‌ها پروژه آبرسانی به روستاها، آسفالت راه‌های روستایی، ده‌ها پروژه آبرسانی کشاورزی، آبیاری تحت فشار و مکانیزاسیون کاشت و برداشت، احداث، راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز چند بیمارستان و مرکز بهداشتی، راه‌اندازی بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان و رشته دانشگاهی زبان وادبیات ترکی در دانشگاه اشاره کرد.


مجید خدابخش عصر امروز در مراسم معارفه خود، اظهار کرد: توفیق پیدا کردم با اعتماد وزیر کشور بعد از 14سال مجدداً در این استان مهم و تاریخ ساز افتخار خدمت پیدا کنم.

وی افزود: امیدوارم با مساعدت‌های مسوولان این استان و با تکیه بر ظرفیت حضور 19 نماینده در مجلس از این استان و ظرفیت نخبگان بتوانیم سند تدبیر و توسعه استان را به‌روزرسانی و عملیاتی کنیم.

خدابخش تصریح کرد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و جدید در اولویت کاری بنده هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: 20 سال قبل در این استان فعالیت می‌کردم، آن زمان دولت هم منابع مالی خوبی داشت و هم مجاز به سرمایه‌گذاری بود اما در حال حاضر منابع مالی محدودی دارد و هم مجاز به سرمایه‌گذاری نیست با این حال بخش خصوصی می‌تواند سرمایه‌گذاری کند.

وی تاکید کرد: برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی و تحقق اهداف دولت تلاش خواهیم کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :