معاون سازمان محیط زیست کشور مطرح کرد:
به گزارش تابناک سمنان، معاون سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه یوزپلنگ ایرانی در معرض انقراض جدی است، گفت: اعتبار لازم برای فنس‌کشی محور شاهرود-مشهد محدوده خارتوران برای حفاظت از این گونه نادر تامین شد.
کد خبر: ۵۰۳۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳ 04 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمید ظهرابی در دیدار صبح چهارشنبه خود با استاندار سمنان در دفتر وی، ضمن بیان اینکه هزینه های لازم برای فنس کشی ۱۰ کیلومتر از منطقه توران در راستای جلوگیری از تردد یوز پلنگ ایرانی در مسیر محورهای مواصلاتی استان تامین شده است، تاکید کرد: به زودی این عملیات اجرایی خواهد شد.

وی افزود: برای حفاظت این گونه نادر همچنین در نظر داریم تا با حمایت های مالی و مساعدت‌های لازم ۲۰۰ هزار مرتع موجود در منطقه خارتوران را برای حفظ یوز ایمن سازی کرده و آغل های دام موجود را به خارج از منطقه حفاظت شدهانتقال دهیم.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: متاسفانه در هیچ جای کشور نمی توانیم ادعا کنیم که منطقه ای برای یوزپلنگ ایرانی صد در صد ایمن است.

ظهرابی افزود: کشور ما در معرض انقراض جدی نسل یوزپلنگ آسیایی است و لازم است تا راهکارهای جدی و اساسی در خصوص حفظ این گونه نادر جانوری اندیشیده شود.

عباسعلی دامن گیر مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان نیز در این دیدار، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۸ مورد حضور یوز ایرانی در منطقه خارتوران شاهرود مشاهده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار