فرماندار شاهرود:
فرماندار شاهرود با بیان اینکه این شهرستان با دارابودن ظرفیت‌های بسیار خوب هنری در استان سمنان پیشتاز است، گفت: احداث شهرک سینمایی در سند چشم انداز شاهرود دیده شده است.
کد خبر: ۵۰۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 08 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر یک شنبه در جلسه بررسی سند چشم انداز توسعه شاهرود به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان بابیان اینکه احداث شهرک سینمایی برای شهرستان یک ضرورت محسوب می شود، تصریح کرد: برای ساخت فیلم مختارنامه بیش از ۱۰۰ نفر در شاهرود مشغول به کار شدند و در ساخت فیلم سلمان فارسی داوود میرباقری توسعه فضای دیجیتالی و احداث شهرک سینمایی باید در چشم انداز توسعه شهرستان مطرح شود.

فرمانداری شاهرود - کراپ‌شده

وی در دیگر بخش سخنان خود، با بیان اینکه برای به کارگیری سند چشم انداز باید از ظرفیت های دانشگاهی و نخبگان نیز استفاده شود، ابراز داشت: شاهرود به طور متوسط سالانه ۳۶ هزار دانشجو داردو انتظار می رود این شهرستان به عنوان شهر دانشگاهی در استان معرفی و ایجاد منطقه ویژه فناوری و مرکز رشدمد نظر قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شاهرود با بیان اینکه شاهرود می تواند به عنوان مرکز آب درمانی مطرح شود، افزود: ایجاد دهکده سلامت در حوزه شهرستان رامی توانیم درسند چشم انداز قرار دهیم که علاوه بر گردشگری به توسعه حوزه بهداشت نیز کمک می کند.

هاشمی بابیان اینکه در حوزه شهرستان وجود گیاهان دارویی می تواند به ایجاد یک فرصت سرمایه گذاری بیان شود، ابراز داشت: با توجه به اینکه شرق استان سمنان مستعد پرورش گیاهان دارویی است لذا می توان با بهره گیری از این ظرفیت و با همکاری جهادکشاورزی، منابع طبیعی و دانشگاه توسعه مراکز پژوهشی در گیاهان دارویی را در سند چشم انداز شهرستان قرار دهیم.

وی افزود: توسعه ناوگان ریلی در دستور کار قرار دارد که هم اکنون کار مطالعاتی راه آهن شاهرود-طبس در دست اقدام است و با توجه به ظرفیت های خوبی که در شهرستان وجود دارد ایجاد بندر خشک یکی از خواسته های به حق مردم، باید محقق شود.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه باید توسعه ورزش های همگانی و توجه به توسعه ورزش بانوان در دستور کار قرار گیرد، ابراز داشت: بانوان ورزشکار طی سنوات اخیر در حوزه کشوری مدال آور بودند لذا گسترش ورزش بانوان در افق های سند چشم انداز توسعه باید لحاظ شود.

هاشمی اضافه کرد: گسترش صنایع معدنی و تبدیلیشاهرود، پتاس، مس، سیمان وزغال سنگ باید توجه بیشتری صورت گیرد و همچنین ایجاد مرکز توسعه اقتصادی شاهرود در اکثر شهرستان ها پیش بینی شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار