کتاب «زیارت در پرتو ولایت»، شامل شرحی بر زیارت عاشورا به قلم بانوی مجتهده زهره صفاتی توسط انتشارات آیات بینات منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ حسینی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۰۵۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 09 October 2017

به گزارش تابناک سمنان،«زیارت در پرتو ولایت» شرحی بر زیارت عاشورا به قلم زهره صفاتی برای سومین بار در سال جاری باهمت انتشارات آیات بینات از ارگان‌های زیرمجموعه مجتمع علوم دینی حضرت ولی‌عصر(ع) در ۲۰۷ صفحه و با شمارگان دو هزار نسخه منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرارگرفته است.

در این کتاب، مخاطب علاوه بر قرائت زیارت عاشورا با شأن نزول و روایات متعدد مرتبط با آن آشنا می‌شود و در یک سیر تاریخی به مقوله واقعه عاشورا می‌پردازد و نویسنده سعی دارد تا با نگاهی پژوهش محور در راستای جمع‌آوری روایات بر اساس تاریخ رویداد، تلاش کند.

 

این کتاب شامل سه فصل است. فصل نخست فلسفه زیارت عاشورا است، فصل دوم سند زیارت عاشورا و فصل سوم زیارت عاشورا و شرح آن‌که در زمره بخش‌های این کتاب می‌تواند به سند تاریخی زیارت عاشورا، طریق اول و دوم زیارت عاشورا، آداب زیارت، حسین(ع) جلوه پروردگار، بزرگی مصیبت کربلا، فتنه بنی‌امیه و خوارج، لعن آل زیاد، یعنی شور و...، فضیلت زیارت امام حسین(ع) ثواب لعن بر قاتلان، سلام بر اولاد حسین(ع) اشاره به ناحیه مقدسه و ... اشاره کرد.

بخش عمده‌ای از کتاب در پرتر زیارت همچنین به مقوله نقش فتنه در ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) می‌پردازد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: وقایعی که پس از رحلت رسول‌الله(ص) در اسلام روی داد رفته‌رفته باعث شد تا مردم فاصله جدی از حقایق اسلام بگیرند عوامل مختلفی در پیدایش این شکاف مؤثر بود صحابه پیامبر(ص) کلمات گهربار ایشان و همچنین وقایعی را که توسط ایشان نقل می‌شد در سینه حفظ کرده و یا به توصیه حضرت، مکتوب می‌کردند.

در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم: زیارت یعنی تجدید دیدار و عهد و پیمان زائر مشتاق دیدار یار است و برای رسیدن به آن سختی راه و مسیر را بر خود هموار می‌کند تا به وصال و دیدار نائل شود.

در بخش دیگری از این کتاب آمده است: شفاعت پیامبر(ص) و ائمه(ع) از اعتقادات مکتب حیات‌بخش تشیع است ولی به لحاظ درک نکردن روح این اعتقاد از سوی برخی ناآشنایان به اسلام مورد اشکال و ایراد قرارگرفته است ازاین‌روی، در ابتدا باید معنای صحیح شفاعت و سپس اینکه چه کسانی قدرت بر شفاعت دارند را مورد بررسی قرارداد...

این کتاب همچنین در ادامه به مقوله دفعات و مفهوم زیارت می‌پردازد.

صفاتی، نویسنده این کتاب در زمره زنان دانشور و دین‌مدار حوزه علمیه است که تأثیر شگرفی بر ترویج فرهنگ دینی به‌خصوص در بین بانوان داشتند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار