به گزارش تابناک سمنان، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت : دولت دوازدهم برای برای افزایش اشتغال و جمعیت و رفع کمبود آب در این استان را در اولویت قرار دهد.
کد خبر: ۵۰۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 09 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی افزود : کمبود آب در بخش صنعت و کشاورزی سمنان بسیار جدی است و باید دستگاه اجرایی استان برای رفع این مشکل اقدام کند.

وی اظهارداشت : یکی از علت های اساسی نبود جمعیت قابل توجه متناسب با وسعت سرزمینی در استان سمنان کمبود آب است.

وی با بیان این که رونق اقتصادی و کاهش آمار بیکاری درسمنان در گرو تامین آب پایدار است ، خاطرنشان کرد : در چهارسال گذشته اقدامات مطلوبی برای رفع این بحران در استان اتفاق نیفتاده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ادامه داد : در سفر استانی آقای روحانی به سمنان در فروردین ماه 1395 طرح انتقال آب خزر به سمنان مصوب شد اما با وجود گذشت بیش از یکسال از این سفر اقدامات قابل توجه ای در این زمینه صورت نگرفته است.

آیت الله شاهچراغی اضافه کرد : تعداد قابل توجه ای از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان به دلیل کمبود آب تعطیل شدند و تامین آب پایدار برای جلوگیری ادامه این روند اجتناب ناپذیراست.
وی تصریح کرد : اقدامات دولت یازدهم در بحث ارایه تسهیلات رونق تولید و بازگشت واحدهای صنعتی نیمه فعال مثبت بود اما برای کاهش آمار بیکاری در چهارسال آینده کارهای بیشتری انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان تصریح کرد : کمبود آب نباید مانع از اجرای طرح های توسعه ای اقتصادی در سمنان شود و مدیران اجرایی این استان کاهش آمار بیکاری و تامین آب پایدار را در اولویت قرار دهند.

در استان سمنان سالانه یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب تولید می شود که حدود 87 درصد در بخش کشاورزی، 9 درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعت و خدمات به مصرف می‌رسد و این استان سالانه با کمبود حدود 150 میلیون مترمکعب آب مواجه است.

میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار