به گزارش تابناک سمنان، استاندار سمنان گفت : مهم ترین ماموریت دستگاه های اجرایی این استان درچهار سال آینده اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی و کاهش آمار بیکاری است.
کد خبر: ۵۰۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۸ 09 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمدرضا خبازافزود : دستگاه های اجرای سمنان باید برنامه های کاری روزمره و کلان خود را با رویکرد اشتغالزایی متمرکز کنند که با این راهبرد می توان برای کاهش آمار بیکاری در استان گام برداشت.

وی اظهارداشت : اگر تفکر اشتغال آفرینی به معنی واقعی نهادینه شود می توان در میان و بلندمدت رونق اقتصادی قابل توجه ای را در استان سمنان شاهد بود.

وی با بیان این که مردم با خارج کردن سرمایه خود از بانک ها و سرمایه گذاری در بازار می توانند در کاهش آمار بیکاری در سمنان سهیم باشند، گفت: برای رونق اقتصادی در استان وحدت مردم و مسوولان ضروری است.

استاندار سمنان تصریح کرد : دستگاه های اجرایی سمنان موظف هستند در یک دوره سه ماهه مهم ترین برنامه های اقتصادی اشتغال زا خود را گزارش دهند و تاکنون عملکرد دستگاه های دولتی این استان برای امسال مطلوب بوده است.

خباز اضافه کرد : علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید برای افزایش اشتغال در واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان باید به بازار فروش ، رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی این واحدها هم توجه داشت.

وی ادامه داد : ارایه تسهیلات چهار هزار و 500 میلیارد ریالی به واحدهای صنعتی سمنان اقدامی بسیار ارزشمند از سوی بانک های عامل این استان بوده است و با این راهبرد بخش قابل توجه ای از واحدهای صنعتی این استان به چرخه تولید برگشت.

در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار