دهمین سینمای کودک و نوجوان (کانون) استان خوزستان همزمان با هفته ملی کودک در شهرستان اهواز افتتاح شد.
کد خبر: ۵۰۶۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹ 10 October 2017
به گزارش تابناک خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، دهمین سینمای کودک و نوجوان (کانون) استان خوزستان در شهرستان اهواز به مناسبت هفته ملی کودک به بهره ‌برداری رسید.
 
علی حسین حسین زاده، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان، با تبریک روز جهانی و هفته ملی کودک گفت: راه‌ اندازی سینمای کودک و نوجوان کانون اگرچه از لحاظ فضایی کوچک است اما از لحاظ محتوایی بسیار تأثیرگذار هستند و توسعه این سینماها می‌ تواند در گسترش عدالت فرهنگی و اجتماعی در جامعه نقش مهمی را ایفا کند.
 
وی با اشاره به روز جهانی و هفته ملی کودک افزود: انتخاب این روز در تقویم جهانی و همچنین یک هفته در تقویم ملی کشور نشان از اهمیت کودکان و توجه به آن‌ها دارد چرا که آینده هر کشوری به دست همین کودکان حال حاضر است و ما باید از این هدیه‌های خداوند بزرگ که نزد ما به امانت گذارده شده ‌اند مراقبت‌ کرده و امانتداران خوبی برای خدای مهربان باشیم.
 
همچنین غلامرضا شنبدی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، در این مراسم گفت: این دومین سینمای کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اهواز است که با 250 مترمربع زیربنا، و ظرفیت 130 نفر امروز به بهره‌ برداری رسیده و از این پس اکران تولیدات سینمایی، کوتاه، نیمه بلند و پویانمایی کانون را آغاز می ‌کند.
 
وی افزود: دانش آموزان مدارس، اولیای تربیتی و خانواده‌ ها از این پس می ‌توانند در دو سانس صبح و دو سانس بعدازظهر فیلم‌های آموزشی و تربیتی مرتبط با کودکان و نوجوانان را در این سینما مشاهده کنند.
 
وی با اشاره به اینکه کانون در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، اهواز، سوسنگرد، امیدیه، دزفول، بهبهان و اندیمشک سینما کانون دارد، تأکید کرد: گسترش سینماهای کودک و نوجوان در دیگر شهرهای استان را در راستای توسعه و بهره‌مندی کودکان و نوجوانان بیشتر استان از فعالیت‌های کانون را در اولویت برنامه‌های خود داریم و در آینده‌ای نزدیک سینما کانون در دو شهر دیگر استان را راه‌اندازی خواهیم کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار