مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، خواستار راه اندازی صندوق توسعه گیاهان دارویی شد و گفت: این امر در استان خشکی مانند سمنان مصداق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۵۰۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳ 11 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، پیمان یوسفی آذر در گفت وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه امروز اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، جهاد کشاورزی و نهادهای ذی ربط می بایست در کنارهم صندوق توسعه گیاهان دارویی را در استان سمنان راه اندازی کنند، تاکید کرد: این امر مصداق اقتصاد مقاومتی است چرا که می تواند در یکی از خشک ترین استان های کشور، ایجاد تولید، اشتغال و توسعه کند.

پیمان یوسفی آذر

وی افزود: ویژگی صندوق گیاهان دارویی، ارتباط بین سرمایه گذار و بهره بردار سطح با کشاورزان است که این خلاء هم اکنون در استان سمنان احساس می شود.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: امروز در استان های خشکی مانند سمنان یک نهاد، گروه یا صندوقی باید پایه گذاری شود تا بتوان با استفاده از آن به بخش خصوصی پیشنهاد داد که می توانند در این زمینه ها سرمایه گذاری کرده و میزان سودشان را بر حسب این مشاوره، تعیین کنند که متاسفانه در برخی استان های ما این دیده نمی شود.

یوسفی آذر بااظهار اینکه ارتباط طب سنتیو گیاهان دارویی از دیرباز وجود داشته و از سوی دیگر ارزش افزوده گیاهان دارویی غیر قابل محاسبه است،بیان کرد: همچنین در پنجاه سال آینده جهان بر دو تکنولوژی پایه ریزی خواهد شد و تمام صنایع با پایه ریزیصنایع «آی تی، سلامت» به حیات خود ادامه خواهند داد که این نشان می دهد آینده گیاهان دارویی تا چه اندازه روشن است.

وی افزود: در کشور تعرفه واردات گیاهان دارویی وجود نداشته و به این خاطر هیچ کنترلی بر واردات این قبیل کالا لحاظ نمی شود اما این را نیز باید توجه داشت که سهم صادرات گیاهان دارویی ایران در بازارهای جهانینسبت به پتانسیل آنبسیارناچیز بوده و ضرورت دارد سرمایه گذاران نگاهی به صنعت بسته بندی این محصولات داشته باشند پس در نهایت باید گفت توسعه صندوق گیاهان دارویی ما را به صادرات نیز سوق می دهد.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: یک هزار هکتار گیاه دارویی در استان سمنان کشت می شود که این میزان قطعاً با تشکیل صندوق، می تواند افزایش یابد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار