معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد:
به گزارش تابناک سمنان، معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد گفت: با تلاش های صورت گرفته بعد از قریب به چهار دهه، ایران اسلامی برای اولین بار صاحب کرسی ایزو در سطح بین االملل شد.
کد خبر: ۵۰۷۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 11 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، جهانبخش سنجابی شیرازی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش استاندارد به میزبانی اداره کل استاندارد استان سمنان، ضمن بیان اینکه بعد از قریب به چهار دهه، ایران اسلامی برای اولین بار صاحب کرسی ایزو در سطح بین الملل شد، تاکید کرد: این موفقیت در عین کارشکنی برخی کشورها به خصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس به وقوع پیوست که از آن می توان به عنوان یک دستاورد برای انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی یاد کرد.

وی افزود: در سال گذشته همچنین ایران برای نخستین بار به رتبه بیست و سوم ایزو در جهان دست یافت که این امر مرهون مجاهدت های تکنسین ها و متخصصان داخلی به دست آمد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد همچنین با تاکید بر اینکه در سال گذشته عنوان استاندارد حلال کشورهای اسلامی نیز به ایران تعلق گرفت، گفت: کشور هایی که پیشرفته و در حال توسعه هستند استاندارد سازی و نظام رقابت پذیری را برای توسعه یافتگی مد نظر قرار داده اند و این رویه خوشبختانه در ایران اسلامی نیز طی سال های اخیر تسریع شده است.

جهانگیری با بیان اینکه دولت یازدهم بعد رکود ۱۰ ساله که جلسه ای از سال ۸۳ تا ۹۳ برگزار نشد اولین جلسه استاندارد را تشکیل داد و رکورد بیشتر مصوبات را داشت، تاکید کرد: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری وتحقق اهداف اقتصاد مقاومتی استاندارد سازی کالا و محصولات و استقرار نظام مثلث سه گانه مورد توجه قرار گرفت و تدوین سند تحول استاندارد سازی در دستور کار برنامه ششم توسعه است.

وی با باین اینکه استاندارد نظارت گریز است اگر کسی طعم اجرای استاندارد را بچشد از لذت اجرای این اصل اساسی در تولید بهره مند شده است، افزود: ما به سمت استاندار اجباری و رقابت پذیری کالاهای تولیدی و محصولات پیش خواهیم رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار