کد خبر: ۵۰۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵ 14 October 2017
عده ای ناشناس با حمله به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن، شیشه های آن را شکستند.
به دنبال اعلام راهبرد جدید دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، مقارن ساعت 4 و نیم صبح روز شنبه به وقت محلی، افرادی ناشناس با سنگ و تفنگ بادی به سمت دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن حمله کردند.

این افراد که به نظر می رسد در سایه نفرت پراکنی های مقامات ترامپ و القای یک شبکه ماهواره ای خاص که اخیرا فعالیت خود را علیه ایران اسلامی افزایش داده است، به این اقدام دست زده اند.

چندی پیش هم این افرادی در سایه القائات این شبکه ماهواره ای، در تهران به شکستن شیشه های چند بانک مبادرت ورزیده بودند که توسط نیروی انتظامی بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه شب و برغم آنکه آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون هشت بار پایبندی ایران را به برجام اعلام کرده، با اعلام راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران، پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید نکرد و به رغم تلاش های جامعه جهانی به ویژه اروپا از تایید آن امتناع کرد

این رویکرد جدید ترامپ با اعتراض شدید بسیاری از کشورها، نهادها و مقامات بین المللی و محافل سیاسی مواجه شده است

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بلافاصله در واکنشی قاطعانه به ترامپ اعلام کرد: برجام یک توافق دوجانبه نیست و به هیچ کشوری تعلق ندارد و رئیس جمهور هیچ کشوری نمی‌تواند به آن پایان بدهد.

موگرینی تاکید کرد: جامعه بین المللی و اروپا نمی توانند قبول کنند که یک توافق هسته ای را که کار می کند و نتیجه داده است، منحل کنیم. آژانس بین المللی انرژی اتمی هشت بار تایید کرده که ایران تعهدات خود را انجام داده و هیچ یک از تعهدات مذکور در توافق نقض نشده است.
 
حمله آمریکایی ها به دفتر حافظ منافع ایران در واشنگتن + تصویر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار