معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری
برای تحقق این مهم در استان، اجرای طرح هفته فرهنگی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و با مشارکت دستگاه های عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در شهرستان ها به اجرا در خواهد آمد، تدارک دیده شده است.
کد خبر: ۵۰۹۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۲ 17 October 2017
به گزارش تابناک مازندران ، معاون استاندار با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته پدافند غیر عامل، 6 لغایت 12 آبانماه، بر تشکیل ستاد نکوداشت این هفته و اجرای برنامه ها بصورت روزانه تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و فرمانداران در برگزاری باشکوه این هفته با هدف بهره گیری همگانی از ظرفیت پدافند غیر عامل در مواجهه با آسیب های بعدی تلاش نمایند.
 
اجرای طرح پایش تصویری در 45 شهر مازندران 
براساس این گزارش،  علیرضا یونسی رستمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در جلسه شورای اداری شهرستان نور، گفت: شهرستان نور پیشینه عظیمی از تاریخ، مذهب، علم، ادب و اندیشه را در خود جای داده است و نور به معنای پاکی، درخشش، زیبایی، علم، فرهنگ، هنر، حریت و فضیلت است.
 
یونسی با بیان این که در دولت تدبیر و امید انتصابات در بخش های مختلف در استان بر اساس ویژگی هایی چون پاک دستی، تجربه، تعهد، سوابق اجرایی و پای بندی و وفاداری به سیاست ها و برنامه های دولت صورت می پذیرد، افزود: با همین نگاه، سوابق ایثارگری در انتصابات لحاظ شده است، لیکن با هر گونه تخلفات بدور از هر گونه ملاحظات بر اساس قانون برخورد می شود.
 
وی با اشاره به این که با برنامه های مدون و اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، بسیاری از شاخص های امنیتی در استان ارتقا یافت، تصریح نمود: هیچ حرکت ضد امنیتی و ضد انقلابی در سایه تعامل اعضای شورای تامین استان، اشراف اطلاعاتی سازمان های ذی ربط و اهتمام و مجاهدت نیروهای دست اندرکار در استان در این دوره مشاهده نشد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، به نقش دستگاه قضایی در هماهنگی برای برخورد با متخلفین یاد کرد و ادامه داد: در حوزه گسترش امنیت نرم، پایش تصویری و نصب دوربین در 45 شهر از جمله نور در حال اجرا می باشد که با اجرای این طرح جو روانی مثبت ایجاد و تخلفات مستندسازی می‌شود، فضا برای متخلفین ناامن و برای مردم امن می گردد و باید اشاره کرد که این طرح در برخی روستاهای بزرگ نیز اجرا شده است.
 
معاون استاندار با بیان این که 30 محله آسیب پذیر استان در دولت تدبیر و امید پاکسازی و بهسازی گردید، گفت: اجرای طرح روستای نمونه عاری از طلاق، بیکار، فرد معتاد و پاک در دستور کار فرمانداران قرار دارد و مزایایی نیز به این روستاها تعلق خواهد گرفت.
 
  وی به برگزاری 4 انتخابات در دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و ِیاد آور شد: مازندران در انتخابات یاد شده در شمار استان های برتر در مشارکت قرار گرفت و انتخاباتی قانونمند، سالم و با حضور حداکثری مردم بی آن که حتی یک صندوق باطل شود برگزار شد.
 
یونسی با بیان این که با توجه به تبعات حضور و اشتغال اتباع خارجی غیر مجاز در استان، حضور غیر مجاز افاغنه در مازندران را ممنوع اعلام کرد و گفت: از جمله تبعات منفی این حضور ازدواج اتباع خارجی غیر مجاز در استان و به جا ماندن فرزندان فاقد شناسنامه است که در دولت تدبیر و امید در مازندران همه فرزندان فاقد شناسنامه که از پیش از آغاز به کار این دولت بجا مانده بودند ساماندهی شدند.
 
وی تاکید کرد: بکارگیری افاغنه غیر مجاز از سوی پیمانکاران و شهرداری ها ممنوع است و هیچ عاقدی حق جاری نمودن عقد غیر قانونی در این موارد را ندارد.
 
معاون استاندار با اشاره به قرار داشتن در آستانه هفته پدافند غیر عامل، 6 لغایت 12 آبانماه، بر تشکیل ستاد نکوداشت این هفته و اجرای برنامه ها بصورت روزانه تاکید کرد و گفت: دستگاه های اجرایی و فرمانداران در برگزاری باشکوه این هفته با هدف بهره گیری همگانی از ظرفیت پدافند غیر عامل در مواجهه با آسیب های بعدی تلاش نمایند.
 
یونسی، افزود: اهتمام خوبی در اجرای کنترل های بهداشتی در حوزه بیماری های زیستی در استان وجود دارد بنحوی که با تعامل و همکاری دستگاه های مسئول، آنفلونزای فوق حاد پرندگان و تب کریمه کنگو کنترل گردید.
 
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان این که از سال 1370 لغایت 1394 شاهد رشد فزاینده و شتابنده طلاق در استان بوده ایم و نرخ متوسط طلاق در کشور 2.3 درصد در هزار نفر جمعیت و نرخ متوسط طلاق در مازندران 2.5 درصد در هزار نفر جمعیت در این مدت بوده است، گفت: این در حالی است که نرخ متوسط طلاق در شش ماهه نخست سال 96 در استان به 1.9 درصد در هزار نفر جمعیت رسیده است و اکنون طلاق در 21 شهرستان مازندران کاهش یافته و در یک شهرستان نیز افزایشی نداشته است.
 
معاون استاندار، کمبود نشاط و سرور فاخر اجتماعی و عدم بهره گیری هدفمند از آن را از جمله مشکلات پیش رو در این حوزه برشمرد و یاد آور شد: برای تحقق این مهم در استان، اجرای طرح هفته فرهنگی که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و با مشارکت دستگاه های عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در شهرستان ها به اجرا در خواهد آمد، تدارک دیده شده است.
 
وی با اشاره به این که طرح هفته فرهنگی بسیاری از حوزه های جمعیتی، سنی، جغرافیایی، جنسیتی و طبقات اجتماعی را در برمی گیرد، خاطر نشان ساخت: سخنرانی مشاهیر فرهنگی، شعر و سخنرانی، بازی های محلی، افتتاح نمایشگاه های فرهنگی، رسوم آیینی، معرفی هنرهای بومی استان و شهرستان، نشست تخصصی برای معرفی مشاهیر شهرستان، اجرای جُنگ شادی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و ... برخی از برنامه هایی است که در هفته فرهنگی به اجرا در می آید.
 
 یونسی از شناسنامه‌دار نمودن 54 هزار معتاد در استان در دولت تدبیر و امید خبر داد و اظهار داشت: سیاست استان در این راستا هدایت معتادان به دارو درمانی و نشست با خانواده ها و اعمال حمایت های پس از ترک و اشتغال بهبود یافتگان است.
 
معاون استاندار در ادامه هم چنین از کاهش 22 درصدی غریق در سال 1396 و کاهش 80 درصدی غریق در سواحل استان در دولت تدبیر و امید خبر داد.
 
یونسی به ممنوعیت استفاده از نام و برندهای خارجی برای واحدهای صنفی و کسبی به صورت غیر مجاز در استان اشاره کرد و گفت: با شناسایی این واحدها تابلوی برخی از این واحدها پایین کشیده شد و نام های مناسب برای این فروشگاه ها انتخاب شد و اجرای این طرح در استان تداوم دارد.
 
وی راه اندازی خانه احزاب در استان را از دیگر اقدامات در دولت تدبیر و امید برشمرد و خاطر نشان ساخت: همه تشکل های قانونی و سیاسی می توانند در چارچوب مقررات همچون گذشته به فعالیت بپردازند و لازمه شادابی و نشاط سیاسی جامعه نیز فعالیت احزاب در چارچوب قانون می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار