به گزارش تابناک سمنان، فرزاد فتاحی در آستانه روز تربیت‌بندنی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: 56 مدال طی 6 ماه در رشته‌های ووشو، تکواندو، جودو، کاراته، تیراندازی، دارت و برخی رشته‌های رزمی دستاورد ورزش استان بوده است.
کد خبر: ۵۱۰۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸ 17 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، فرزاد فتاحی در آستانه روز تربیت‌بندنی در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان اظهار کرد: 56 مدال طی 6 ماه در رشته‌های ووشو، تکواندو، جودو، کاراته، تیراندازی، دارت و برخی رشته‌های رزمی دستاورد ورزش استان بوده است.

ورزش بانوان حرفه ای شده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به توجه جدی این استان به دو بخش ورزش بانوان و مردان افزود: سهم بانوان از این مدال‌های کسب شده دقیقا 50 درصد بوده و به عبارتی از 54مدال بین‌المللی کسب شده در سال 96، سهم بانوان ورزشکار 26 و سهم آقایان نیز 26 مدال بوده است.

فتاحی، از موفقیت برخی ورزش‌های تیمی استان در رقابت‌های بین‌المللی در 6ماهه امسال به عنوان دلیلی بر روند رو به رشد ورزش در استان نام برد و افزود: در این 6ماهه دو عنوان بین‌المللی و آسیایی تیمی داشتیم که یک عنوان آن به ورزش بانوان و عنوان دیگر به ورزش مردان اختصاص داشته است.

وی به دیگر موفقیت‌های ورزشکاران این استان در سطح ملی پرداخت و گفت: در این 6ماه تنها در حوزه ورزش بانون 13 عنوان تیمی در مسابقات کشوری به‌دست آوردیم که این مهم نشان از هدفگذاری درست و رشد ورزش قهرمانی در استان دارد.

دلایل رشد ورزش استان از دید فتاحی:

وی یکی از مهمترین دلایل جهش ایجاد شده در ورزش استان را اخذ میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی متعدد ارزیابی و تصریح کرد: تنها در 6 ماهه اول امسال در مجموع 54 میزبانی مسابقات ملی و بین‌المللی در استان داشتیم.

فتاحی در ادامه گفت:در 6 ماهه امسال استان سمنان میزبانی 19 رویداد ورزشی در بخش آقایان و میزبانی 24 رویداد ورزشی بانوان داشته است.ضمن اینکه در مسابقات لیگ نیز میزبانی 11 رویداد در ورزش مردان و دو میزبانی در ورزش زنان داشتیم.

توفیق در جذب اردوهای تیم‌های ملی

وی از توفیق ورزش استان در جذب اردوهای تیم‌های ملی به عنوان موفقیت دیگر استان در این حوزه نام برد و اضافه کرد: استان در این مدت میزبانی پنج اردوی تیم‌های ملی مردان و پنج اردوی تیم‌های ملی زنان کشور در رده‌های مختلف بوده است که این میزبانی‌ها به ایجاد انگیزه بیشتر در بین ورزشکاران و شناخت بیشتر آنها از ورزش قهرمانی کمک شایانی کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان از میزبانی مسابقات و ورود ورزشکاران به استان منتفع می‌شود گفت: در سال گذشته بیش از 4000ورزشکار برای حضور در مسابقات مختلف به استان سمنان آمدند و این در حالی است که با توجه به افزایش میزبانی‌ها، امسال در 6 ماهه اول تقریبا همین تعداد به استان سمنان سفر کردند .

Image result for ‫فتاحی+سمنان+ نشست خبری‬‎

اختصاص 27صدم درصد از محل مالیات‌ها ، یکی از بزرگترین خدمات این دولت در حوزه ورزش

فتاحی با اشاره به توجه جدی دولت به حوزه ورزش از تصویب مصوبه اختصاص 27صدم درصد از محل مالیات‌ها به عنوان یکی از بزرگترین خدمات این دولت در حوزه ورزش یاد کرد و افزود: این مصوبه به تهایی به افزایش قابل توجه اعتبارات و بودجه‌های ورزشی در کشور و به تبع آن به ورزش استان کمک شایانی کرده است.

وی با بیان اینکه فوتبال استان در این چند سال رشد خوبی داشته افزود: قهرمانی استان سمنان در لیگ یک فوتبال ساحلی کشور و صعود به لیگ برتر، توفیقات تیم هف در لیگ دو فوتبال و موفقیت و هزینه تیم فوتبال صنایع طلائیه شاهرود و یا موفقیت امسال استان در فوتسال کشور و یا حضور درخشان تیم فوتبال آرادان در رشته‌های پایه و... از جمله این موفقیت‌ها است.

واکنش مدیرکل به انتقادات و اعلام آمادگی برای اقدام متقابل

وی با انتقاد از نادیده گرفتن دستاوردهای برخی ورزشکاران استان و تخریب آنها در فضای مجازی گفت: اکثر انتقادات مطرح شده غیرکارشناسی و با هدف های خاص صورت می‌گیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با انتقاد از برخی سیاه‌نمایی‌ها و تخریب برخی توفیقات ورزش استان در چند سال اخیر گفت: البته همه این سیاه‌نمایی‌ها توسط یکی دو نفر خاص و با اهداف مشخصی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش و جوانان استان از انتقاد سازنده استقبال می‌کند تصریح کرد: متاسفانه عمده این تخریب‌ها به واسطه برخی زیاده‌خواهی‌ها و اثرگذاری در تصمیمات انجام می‌شود. اگرچه ما کوچک‌ترین کوتاهی در برابر این گونه افراد نخواهیم داشت و به برنامه‌های خود در این حوزه که تاثر آن بر ورزش استان کاملا روشن است، ادامه خواهیم داد.

وی با ابراز گلایه از برخی رسانه‌ها از ذکر این تخریب‌ها بدون توجه به اسناد آن گفت: ما از انتقادات هر کدام از رسانه‌ها که انتقادی منصفانه و حرفه‌ای و کارشناسانه به حوزه ورزش دارند استقبال می‌کنیم اما در برابر این سیاه‌نمایی‌های غیرکارشناسانه که تخریب ورزش استان را هدف قرار داده، کوتاه نخواهیم آمد و آمادگی داریم که با حضور رسانه‌ها به واکاوی مستند آنها بپردازیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار