معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جلالی صبح سه شنبه در بازدید خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های جمعی دامغان از نحوه اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در روستاهای جنوب شهرستان، گفت: پوشش انبوه گیاهی که توانسته اند منطقه های کویر ایران را از هجوم گرد و خاک و شن های روان در امان نگه دارند امروز از سوی قاچاقچیان به تاراج می روند و قطع می شوند.
کد خبر: ۵۱۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵ 17 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، علی اصغر جلالی صبح سه شنبه در بازدید خبرنگاران خبرگزاری ها و رسانه های جمعیدامغان از نحوه اجرای پروژه تعمیم ترسیب کربن در روستاهای جنوب شهرستان،گفت: پوشش انبوه گیاهی که توانسته اند منطقه های کویر ایران را از هجوم گرد و خاک و شن های روان در امان نگه دارند امروز از سوی قاچاقچیان به تاراج می روند و قطع می شوند.

سهم 16 درصدی استان از بیابان های کشور

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: ایران درکمربندخشک وفراخشک کره زمین قرارگرفته،از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد نواحی بیابان و خشک، 38.5 درصد مراتع، 2 درصد اراضی کشاورزی و 3.6 درصد جنگل است.

عامل نجات کویر در تاراج قاچاقچیان

وی افزود:مناطق بیابانی ونیمه خشک۵۵درصدازاین استان راشامل می شود،در سمنان 22 کانون بحران فرسایش بادی وجود دارد که حدود یک میلیون و 263 هزار هکتار از اراضی را تشکیل داده است.

جلالی تاکید کرد: اجرای طرح های توانمندسازی جوامع روستایی،مسیرصحیح واصولی برای کاهش تخریب عرصه های طبیعی است

عامل نجات کویر در تاراج قاچاقچیان

وی بیان کرد:پوشش انبوه گیاهی که توانسته اند منطقه های کویر ایران را از هجوم گرد و خاک و شن های روان در امان نگه دارند امروزاز سوی قاچاقچیان به تاراج می روند و قطع می شوند.

جلالی گفت:فقراهالی روستاهای همجوار عرصه های بیابانی در افزایش بیابانزایی این عرصه هاتاثیر گذار است و این طرح هامسیر صحیح و اصولی برای کاهش تخریب عرصه های طبیعی است.

وی گفت: اجرای این می تواند به افزایش رونق اقتصادی،کاهش مهاجرت وجلوگیری ازروند بی رویه گونه های نادر گیاهی بینجامد.

اجرای طرح برای نحستین بار در استان

وی اظهار داشت:سهم استان برای اجرای این پروژه مهم۱۰میلیاردریال است،این طرح برای نخستین بار در استان سمنان و در 3 روستای جنوبی شهرستان به نام های کوه زر، حسنان و معلمان اجراشده است.

عامل نجات کویر در تاراج قاچاقچیان

وی خاطرنشان کرد: این طرح بین المللی با حمایت برنامه عمرانی سازمان ملل متحد و با هدف اجرای طرح توانمند سازی جوامع محلی اجرا می شود،همچنین اجرای این طرح طی پنج سال به طول می انجامد.

وی اضافه کرد: با انجام گردش پولی سپرده گذاری شده توسط اعضاء تاکنون و به صورت دوره ای 210 میلیون تسهیلات قرض الحسنه در قالب اشتغالزایی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

عامل نجات کویر در تاراج قاچاقچیان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار