حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، با انتشار متنی در صفحه های رسمی خود در شبکه های اجتماعی از آقای دوربینی (حسین نمازی) به طور رسمی عذرخواهی کرد. او همچنین در گفت و گویی نیز به طور مفصل در رابطه با این موضوع سخن گفته است.
کد خبر: ۵۱۰۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ 17 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از جام جم آنلاین، حساب کاربری قرائتی نوشت: ما فقط 14معصوم داریم و همه ممکن است اشتباه کنند. از خدا و جناب آقای نمازی و هرکس دیگری که به هر دلیلی از بنده ناراحتی به دل دارد عذرخواهی میکنم.

حجت الاسلام قرائتی همچنین درباره این اتفاق به قدس آنلاین گفت: بنده آن روز در برنامه زنده تلویزیونی مشغول صحبت بودم که ناخودآگاه متوجه آن آقای نمازی که البته به آقا دوربینی معروفند شدم و یک لحظه احساس کردم باید به ایشان تذکری بدهم که متاسفانه تذکر را در جمع دادم و خیلی از بابت اتفاقی که روی داده ناراحتم چون همه ما انسان هستیم و در تعالیم دینی دستورات فراوانی به حفظ حرمت سایر بندگان خدا به ما داده شده است.

حاج آقا قرائتی ادامه می دهد:‌ «ما انسان ها باید مراقب رفتارهایمان باشیم که خدای ناکرده اشتباه نکنیم اما به هرحال انسان ممکن الخطاست و فقط انبیاء و ائمه هدی(علیهم السلام) ‌ عصمت دارند و از اشتباه و خطا مصون هستند.»

برای جبران اشتباه تلاش کنیم
سخنران و معلم نام آشنای برنامه درس هایی از قرآن با بیان این که نباید اشتباهاتمان را ندیده بگریم تاکید می کند: قرآن به انسان تاکید دارد که مراقب لغزش ها و خطاهایی که در کمین اوست باشد و ما هم باید مراقب تیرهای شیطان باشیم تا دلهایمان آلوده به زنگار گناه نشود و البته توصیه دین است که در هنگام لغزش برای جبران اشتباهی که مرتکب شده ایم تلاش کنیم.
وی در ادامه می گوید: من همین جا از محضر خدای متعال، ‌ آقای نمازی و همه ملت ایران عذرخواهی می کنم و امیدوارم کدورتی از این بنده کوچک خدا بر دل کسی نمانده باشد و البته بنده حتما با آقای نمازی ملاقات و از ایشان عذرخواهی می کنم.

عذرخواهی در برابر اشتباه اشاعه فرهنگ دین
حاج آقا قرائتی در ادامه با بیان این که انسان باید مسئولیت اشتباه خود را بپذیرد تاکید می کند: اگر اشتباهی از ما سر می زند باید مسئولیت تبعات آن را بپذیریم و من از همه عذرخواهی می کنم چرا که قبول اشتباه و عذرخواهی در برابر آنچه انجام داده ایم در حقیقت توسعه و ترویج فرهنگ دین است؛ خداوند به انسان در برابر اشتباهاتش فرصت توبه داده تا عذرخواهی کند و مراقب باشد دوباره مرتکب گناه و خطا نشود.

همه این بنده خدا را ببخشید
این استاد اخلاق و معارف اسلامی در ادامه ضمن عذرخواهی مجدد تاکید می کند: «همه انسان ها ممکن است در شرایطی خدای ناکرده اشتباه کنند و همه ما انسان ها در معرض خطا هستیم اما آنچه در محضر خدا اهمیت دارد این است که اگر اشتباهی کردیم آن را بپذیریم و برای جبران تلاش کنیم. البته شاید گاهی جبران برخی مسایل چندان ساده نباشد ولی مهم این است که در مواجهه با اشتباهات چه برخوردی داشته باشیم؛ مهم این است که خدا از ما راضی باشد و راضی بودن خدا هم منوط به خشنودی بندگان خداست. از ملت ایران و برادر ارجمندم آقای نمازی می خواهم که این بنده خدا را ببخشند.

برچسب ها: قرائتی ، حسین نمازی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار