مدیر جهاد کشاورزی میامی خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی گفت: پیش بینی می‌شود امسال 160 هزار تن چغندر قند از اراضی کشاورزی شهرستان میامی برداشت شود.
کد خبر: ۵۱۰۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 18 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از مرآت، علی اصغر محمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به میزان سطح زیر کشت این محصول در شهرستان، گفت: 3 هزار و 495 هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت محصول چغندرقند است.

وی سطح سبز قابل برداشت محصول چغندرقند را در این شهرستان 3 هزار و 395 هکتار دانست و افزود: از این میزان سطح 160 هزار تن محصول برداشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی میزان سطح زیر کشت محصول چغندر قند را در سال گذشته 2 هزار و 500 هکتار دانست و گفت: سال گذشته در این شهرستان 154 هزار و 500 تن محصول چغندرقند تولید شد.

محمدی به برخی از مشکلات موجود در حوزه تولید چغندر قند اشاره کرد و گفت: نبودن ایستگاه دپو چغندر قند یکی از مشکلات موجود در شهرستان میامی و همچنین کالپوش است.

وی با بیان اینکه چغندر قند یک محصول آب بر است، اظهار کرد: با توجه به نیاز آبی بالای این محصول و ضرورت مصرف بهینه آب کشت نشایی چغندرقندر در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به مزایای کشت نشایی چغندر قند گفت: مهمترین ویژگی کشت نشایی کاهش و صرفه جویی در مصرف آب است.

محمدی به دیگر مزایای کشت نشایی چغندرقند اشاره کرد و افزود: یکنواختی سطح سبز، کاهش هزینه های مرحله داشت (وجین کردن و تنک کردن)، کوتاه شدن مرحله کاشت تا برداشت و کنترل و کاهش عوامل خساراتزا مانند علفهای هرز، آفات و بیماریها از دیگر مزایای این نوع کشت است.

وی تصریح کرد: کشت نشایی چغندرقند برای اولین بار در سطح 3.1 هکتار و تعداد 130 هزار نشا چغندرقند در منطقه دشت دانیال کالپوش انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی بر ضرورت انجام تحقیقات برای معرفی ارقام زودرس، کشت غده و یا کشت پاییزه این محصول تأکید کرد و گفت: با اجرای این اقدامات بسیاری از مشکلات درزمینه کشت چغندرقند رفع می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار