نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس اعتبارات دهیاری‌های کشور ۳۰۰ درصد افزایش یافت، گفت: این امر می‌تواند در توسعه روستایی نقش‌آفرینی کند.
کد خبر: ۵۱۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 21 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از دفتر نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس، سیدحسن حسینی‌شاهرودی در ادامه دهگردی در دهستان طرود بخش مرکزی شاهرود به میزبانی روستای مهدی‌آباد ضمن اشاره به افزایش اعتبارات دهیاری‌های کشور بیان کرد: با تلاش نمایندگان مجلس اعتبارات دهیاری‌ها در سالجاری نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش یافت که این امر در مقوله توسعه روستایی بسیار هم است.

وی افزود: دیگر بند مصوبه ارتقای اعتبارات مالی دهیاری‌ها مصوب شده که ازاین‌پس اعتبارات این بخش به‌طور مستقیم به‌حساب دهیاری واریز می‌شود که در این روند جدید، وزارت کشور و فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حذف می‌شوند.

عضو خانه ملت گفت: ازاین‌پس طبق مصوبه جدید مجلس، دهیاری‌ها اعتبارات جاری خود را به‌طور مستقیم دریافت می‌کنند و این امر به تخصیص اعتبارات بدون دخل و تصرف در آن از سوی دستگاه‌های بالادست، منجر می‌شود که قطعاً سبب خواهد شد تا اعتبارات به‌طور ویژه به روستاها تخصیص یابد.

دولت مکلف به تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان برای اشتغال روستایی شد

این نماینده مردم در مجلس، در دیگر بخش سخنان خود، ضمن بیان اینکه مصوبه دیگر دولت در راستای توانمندسازی حوزه اشتغال روستایی، آثار و برکات فراوانی را مشمول روستاها و به‌خصوص مناطق محروم خواهد کرد، بیان داشت: مجلس اختصاص شش هزار میلیارد تومان به مقوله توسعه اشتغال روستایی است که دولت در آن ملکف شد شش هزار میلیارد تومان دیگر نیز قرار دهد تا در مجموع شاهد تخصیص ۱۲ هزار میلیارد تومان به این مهم باشیم.

حسینی شاهرودی افزود: باید مردم با مراجعه به دهیاری‌ها نسبت به برنامه‌ریزی در راستای تخصیص این اعتبارات از طریق ثبت تعاونی‌های کارآفرین اقدام کنند تا بتوانیم سهم خوبی از این اعتبارات را نصیب روستاهای بخش محروم شهرستان‌های شاهرود و میامی کنیم چرا که اگر این اعتبارات تخصیص نیابند، قطعاً به روستای دیگر و به شهرهای دیگر تخصیص خواهند یافت و به‌نوعی از دست مردم می‌رود.

وی سومین مصوبه مجلس در راستای توسعه روستایی را افزایش دو برابری قیر رایگان دانست و بیان کرد: این امر نیز فرصت بهسازی معابر روستایی را فراهم می‌کند که باید برای تخصیص آن برنامه‌ریزی شود.

برچسب ها: دهیاری ، اعتبارات
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار