رییس سازمان جهادکشاورزی:
رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت : 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در 6 ماهه دوم سال به این استان جاری تخصیص یافت.
کد خبر: ۵۱۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶ 21 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، سیدحسن میرعماد روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این مقدار اعتبار برای ارائه الگوی کشت مناسب بر اساس اقلیم آب و هوایی زمینه افزایش بهره وری محصولات کشاورزی در سمنان را فراهم می کند.

وی توجه ویژه به حفاظت و مدیریت منابع آبی را از اولویت های استان دانست و گفت: توجه به طرح های تحقیقاتی و دانشگاهی درخصوص پوشش گیاهی مناسب منطقه، بازنگری در شیوه آبیاری و تغییر الگوی کشت می تواند استان را در این مسئله کمک کند.

میرعماد با تاکید بر تغییر الگوی کشت کشاورزی با رویکرد مصرف آب کم ، اضافه کرد: تغییر الگوی کشت، راهکار افزایش عملکرد محصولات کشاورزی به شمار می رود که باید در دستور کار کشاورزان و مسئولان مربوط قرار گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با اعلام این که بیش از 80 درصد منابع آب موجود در بخش کشاورزی مصرف می شود، تصریح کرد: به علت استفاده نکردن از شیوه های نوین آبیاری بخش قابل توجهی از منابع آب در بخش کشاورزی صرف می شود.

وی بیان داشت : تغییر الگوی کشت در استان سمنان نیازمند عزم همگانی و مدیریت دستگاه های اجرایی مربوط است که با تحقق این امر مهم، زمینه رونق در بخش کشاورزی و اشتغال را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان این که از یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب موجود در استان ، یک میلیارد متر مکعب آن در بخش کشاورزی مصرف می شود، ادامه داد: اکنون میانگین بارش سالانه در استان کمتر از 120 میلی متر است و این مقدار از نزولات آسمانی جوابگوی وسعت زیاد زمین های کشاورزی استان سمنان نیست.

45 هزار بهره‌بردار در بخش های مختلف کشاورزی استان سمنان فعالند و تولید انواع محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی 94- 95 حدود 10 درصد و تولید محصولات راهبردی 33 درصد افزایش یافت و 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی در استان سمنان وجود دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار