رئیس دانشگاه دامغان گفت: این دانشگاه دولتی در حال حاضر در بخش تامین خوابگاه برای دانشجویان به ویژه برای پسران دچار کمبود است.
کد خبر: ۵۱۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 21 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، عبدالعلی بصیری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در حال حاضر این واحد دانشگاهی دارای هشت خوابگاه ملکی و یک خوابگاه استیجاری است اما همچنان مشکل کمبود خوابگاه دانشجویی به ویژه برای دانشجویان پسر در این دانشگاه وجود دارد.

رئیس دانشگاه دامغان تصریح کرد: این دانشگاه دارای هشت خوابگاه دولتی است که پنج خوابگاه دخترانه دارای یکهزار ظرفیت و سه خوابگاه پسرانه دارای ٨00 نفر ظرفیت است و در سال تحصیلی 96-97 و از اول مهر نیز یک خوابگاه استیجاری ویژه دانشجویان پسر به این ظرفیت افزوده شده است.

وی با اعلام دانش آموختگی سالانه ٨00 نفر از دانشگاه دامغان، افزود: در ترم جاری رشته گرایش های کارشناسی حقوق و کارشناسی ارشد مترجمی زبان عربی، به این دانشگاه اضافه شده است.

بصیری اضافه کرد: در حال حاضر در دانشگاه دامغان پنج هزار دانشجو در 70 رشته و گرایش در این دانشگاه تحصیل می کنند و در ترم جاری نیز یکهزار و 300 دانشجوی جدید به این دانشگاه افزوده شد.

وی تصریح کرد: 152 نفر در دانشگاع در هیات‌های علمی عضویت دارند که چهار نفر استادتمام، 24 دانشیار و بقیه اعضا، استادیار هستند.

رئیس دانشگاه دامغان با اشاره به طرح های عمرانی این دانشگاه، تصریح کرد: محوطه سازی پیاده روهای اطراف دانشگاه، تکمیل طرح بلوار پژوهش، تکمیل و بهره برداری از سالن آمفی تئاتر، تکمیل ساختمان دانشکده زیست شناسی و مهندسی از جمله طرح های نیمه تمام و در حال تکمیل این واحد دانشگاهی است.

دانشگاه دامغان دارای هشت دانشکده، 5٨ آزمایشگاه، 1٨ کارگاه، سه سایت، یک خانه ریاضی و یک لابراتور زبان است و در بحث تحقیقاتی و پژوهشی جایگاه 34 کشور را داراست، شهرستان دامغان 6 دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزشی دارد.
استان سمنان حدود 120 هزار دانشجو دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار