رییس زندان شاهرود گفت: یک زندانی محکوم به قصاص در این شهرستان روز یکشنبه با گذشت اولیای دم در پای چوبه ‌دار بخشیده شد.
کد خبر: ۵۱۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳ 22 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، ایرج میرزایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : این زندانی به مدت چهار سال است که به جرم قتل در زندان بسر می‌برد، پس از پیگیری‌ها و تلاش چند ماهه کارگروه دریافت رضایت در جرائم قتل عمدی زندان شاهرود و جلب رضایت اولیای دم ،مورد بخشش مادر داغدار مقتول قرار گرفته و از چوبه دار نجات یافت.

وی اظهار داشت: مقدمات اجرای حکم این زندانی برای سحرگاه امروز فراهم و این زندانی برای اجرای حکم قصاص راهی چوبه دار بود، اما با گذشت مادر داغدار از حق قانونی و شرعی خود مبنی بر اجرای حکم قصاص، این زندانی به برکت ماه محرم و صفر در لحظه آخر از مرگ حتمی نجات یافت.

میرزایی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای جلب رضایت خانواده مقتول ، تصریح کرد: پیگیری‌های چندین ماهه مسئولان این زندان با کمک معتمدین، مسئولان ادارت و نهادها به خصوص بیت معظم آیت‌الله شاهرودی صورت پذیرفته است.

رییس زندان شاهرود با ابراز خرسندی از گذشت اولیای دم از قصاص نفس این زندانی یادآور شد : مهر و رافت اسلامی همواره در جامعه راهگشا بوده است به طوری که این گونه اقدامات خداپسندانه سبب نشر و ترویج الفت، محبت و قرب الهی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگروه اخذ رضایت از شکات در جرائم قتل عمدی از ابتدای امسال در زندان شاهرود تشکیل شد، اضافه کرد: اعضای این کارگروه را رییس زندان، معاون رییس زندان، مسئول فرهنگی، روان شناس، مسئول اجرای احکام، دبیر شورای حل اختلاف زندان تشکیل می‌دهند.
منبع: ايرنا
برچسب ها: زندان ، قصاص ، شاهرود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار