دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان گفت: آن شرایط لازم را که باید دولت به وجود می‌آورد تا مردم بتوانند به راحتی صاحب مسکن شوند به وجود نیامده است.
کد خبر: ۵۱۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 23 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، فرشید پورحاجت با اشاره به اظهارات برخی مسئولان در خصوص خانه‌های خالی از سکنه در کشور، اظهار کرد:‌ متاسفانهبه ناثواب اعلام می‌شود،خانه‌های خالی از سکنه،‌ ساختمان‌های لوکس هستند که بنده چنین اعتقادی را ندارم.

وی با بیان این‌که خانه‌های خالی از سکنه شامل ساختمان‌های عادی و لوکس در نقاط مختلف کشور است خطاب به مدیران و مسئولان مسکن کشور افزود:‌ اساسا مگر شاخص ساخت‌و ساز مسکن در شمال تهران، ملاک شناسایی خانه‌های لوکس است؟

وی با تاکید بر این‌که شرایط مورد نیاز برای ورود تقاضاهای مصرفی به بازار و خرید مسکن برای مردم مهیا نشده است، تصریح کرد: آن شرایطلازم را که باید دولت به وجود می‌آورد تا مردم بتوانند به راحتی صاحب مسکن شوند به وجود نیامده است.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان ادامه داد: عدم فراهم شدن شرایط لازم و عدم تقویت قدرت خرید، مردم را مجبور کرده تا برای تهیه سرپناه وارد کانال بازار اجاره‌بها شوند.پورحاجت اظهار کرد:‌ واحدهای مسکونی ساخته شده با قیمت هر متر 3 میلیون تومان در مناطق خوب شهری که از امکانات خوبی برخوردارند در حال حاضر مشتری ندارد.

وی دلیل این امر را این‌گونه توضیح داد:‌ « مردم نمی توانند پول این خانه‌ها را تامین کنند و بانک‌ها هم نتوانسته‌اند به تامین منابع مالی آسان به مردم کمک کنند.»وی سود سپرده های بانکی را آفت سیستم بانکی کشور برای بخش تولید از جمله مسکن دانست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار