مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی ویژه کارشناسان پهنه‌های مرکز حومه جهاد کشاورزی و همچنین کارشناسان فنی مدیریت شهرستان سرخه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 23 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سرخه، امیرآقا رضوی اظهار داشت: این کلاس با هدف ارتقای توانمندسازی کارشناسان فنی مدیریت شهرستان سرخه و همچنین کارشناسان پهنه‌های مرکز حومه جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این کلاس که مدیر امور زراعت، مدیر امور باغبانی، مدیر حفظ نباتات و رئیس امور فناوری مکانیزه کشاورزی استان حضور داشتند؛ برنامه‌ها و اولویت‌های معاونت تولیدات گیاهی تشریح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه گفت: چالش آب و استفاده بهینه از آن و همچنین ترویج آبیاری میکرو در بحث زراعت از مطالبی بود که به آن پرداخته شد.

رضوی گفت: استفاده از کشت نشائی مخصوصاً در کشت پنبه و چغندرقند با هدف بالا بردن بهره‌وری آب از دیگر مباحث مطرح شده بود.

وی خاطرنشان کرد: پایداری در محصولات کشاورزی به کمک تناوب در کشت و مخصوصاً ترویج کشت کلزا برای تناوب در کشت‌های پاییزه از دیگر مسائل و نکات مدنظر در بخش زراعت بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه اضافه کرد: ایجاد بهره‌وری آب به کمک ایجاد گلخانه‌ها و کشت‌ها متراکم، مکانیزه کردن باغ و شناسایی اراضی شیب‌دار و پیشنهادات مربوط به اصلاح اراضی شیب‌دار برای باغبانی نیز از دیگر مواردی بود که به آن پرداخته شد.

رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تأمین امنیت غذایی و به‌ویژه تولید محصولات ارگانیک؛ در این دوره آموزشی مباحثی در مورد تأمین امنیت غذایی، تولید مواد غذایی سالم و ترویج مبارزات غیرشیمیایی به کارشناسان پهنه و همچنین کارشناسان فنی مدیریت شهرستان سرخه ارائه شد.

وی گفت: ترویج استفاده به‌موقع و رعایت دوره مصرف سموم، توصیه استفاده از سمومی که بر پایه آب باشد، تأکید بر بحث قرنطینه، پایش صددرصدی مزارع گندم و جو در هنگام ریزش سن و تشویق بهره‌برداران برای دریافت گواهی استاندارد تشویقی از دیگر مباحث این کلاس آموزشی در حوزه مدیریت حفظ نباتات بود.

رئیس امور فناوری مکانیزه کشاورزی سازمان نیز با اشاره به ضرورت توسعه پایدار در بخش کشاورزی به کارشناسان این دوره گفت: در راستای حفظ خاک اراضی کشاورزی باید به کشاورزی حفاظتی توجه کرد و اهمیت این موضوع را برای بهره‌برداران این بخش تشریح کرد.

رضوی گفت: کشت مستقیم روی بقایای کشاورزی و محاسن آن و اطلاع‌رسانی به بهره‌برداران درباره تسهیلات حوزه مکانیزاسیون از مهم‌ترین مطالب در بخش مکانیزاسیون بود که به کارشناسان ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار