با تلاش پلیس سمنان
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: فروشنده قلابی لوازم خانگی در فضای مجازی با تلاش پلیس سمنان دستگیر شد.
کد خبر: ۵۱۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 23 October 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار روح‌الامین قاسمی در راستای دستگیری متهمی که با استفاده از سایت‌های مختلف و درج تبلیغات کذب اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی می‌کرد، گفت: کاربران فضای مجازی همواره باید مراقب افراد شیاد و کلاهبردار بوده و کالاهای موردنیاز را از مراکز معتبر تهیه کنند و به‌هیچ‌عنوان تا حصول اطمینان از صحت فروشگاه و کالای خریداری‌شده اقدامی برای پرداخت وجه نداشته باشند.

در پی وصول یک فقره پرونده مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی اقدامات اولیه شناسایی متهم یا متهمان در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان سمنان قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مستندات ارائه شده توسط شاکی و تحقیقات مقدماتی مشخص گردید متهم با استفاده از سایت‌های تبلیغاتی اقدام به تبلیغ کالاهای لوازم خانگی نموده است. در ادامه رسیدگی پرونده چندین پرونده مشابه به پلیس فتا ارجاع، که مشخص گردید متهم با ترفندهای مشابه و به‌صورت سریالی اقدام به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی کرده است.

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: با پیگیری و جمع‌آوری ادله دیجیتال مرتبط با پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، محل سکونت متهم در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضایی و اخذ دستورات لازم، طی یک عملیات غافلگیرانه و پلیسی متهم دستگیر و تعداد قابل توجهی سیم‌کارت، گوشی تلفن همراه و سایر اقلام و تجهیزاتی که در این امر مجرمانه مورد استفاده قرار می‌گرفت از منزل متهم کشف و جمع‌آوری شد.

قاسمی اظهار کرد: در تحقیقات فنی صورت گرفته، متهم با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را کسب منفعت مالی بیان داشت.

وی گفت: در این پرونده متهم با استفاده از ترفندهای مختلف و ناآگاهی برخی کاربران در راستای خرید اینترنتی مرتکب این کلاهبرداری شده است؛ پس کاربران فضای سایبر همراه نکات مربوط به خرید ایمن را مدنظر قرار دهند و در صورت موارد مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار