مدیرکل دفترجذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری این استان در ماه آبان ، گفت : در این همایش 200 تفاهم نامه به ارزش 120 هزار میلیارد ریال امضا می شود.
کد خبر: ۵۱۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 23 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، منوچهر صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون 70 سرمایه گذار خارجی و 80 سرمایه گذار داخلی برای حضور در همایش سرمایه گذاری استان سمنان، اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهارداشت:اعلام آمادگی از جمله شرکت های تجاری از کشورهای عراق، افغانستان، بنگلادش برای شرکت در همایش سرمایه گذاری استان سمنان ازجمله دستاوردهای برجام است(بدون شرح!!!)


وی خاطرنشان کرد : بیش از 27 هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در بخش های مختلف اقتصادی و صنعتی در سمنان با فعالان اقتصادی تفاهم نامه اقتصادی امضا شد که ادر افزایش اشتغال پایدار استان تاثیر شایانی دارد.

وی ادامه داد : با وجود انجام سرمایه گذاری های مطلوب چند سال گذشته در استان هنوز جایگاه سمنان در جذب سرمایه گذار در مقایسه با دیگر استان ها مطلوب نیست.

صادقی تصریح کرد : مهم ترین راهکار برای افزایش اشتغال در سمنان توجه به زیرساخت های سرمایه گذاری است و تا مشکل کمبود آب در این استان برطرف نشود نمی توان انتظار کاهش نرخ بیکاری به صورت چشمگیر باشیم.

مدیرکل دفتر جذب و سرمایه گذاری استانداری سمنان تصریح کرد : ارایه تسهیلات رونق تولید در کنار همایش های اقتصادی در کاهش نرخ بیکاری در این استان تاثیرگذار است و مسوولان امر با وحدت و همدلی برای اشتغالزایی برای جوانان دانش آموخته تلاش کنند.

به گزارش سمنان لاین ، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار