مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر گفت: با اجرای طرح کاداستر برای همه اراضی کشاورزی و ملی این استان ظرف سه سال آینده سند تک برگ صادر می شود.
کد خبر: ۵۱۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 22 June 2015
تابناک بوشهر: هوشنگ شریفی مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهر افزود: با توجه به رواج پدیده زمین خواری درسال‎های اخیر و تصرف اراضی دولتی، تغییر کاربری‎های غیرمجاز و کوچک کردن اراضی اجرای طرح کاداستر و سند دار کردن زمین های کشاورزی الزامی است.

وی اظهارکرد: منابع طبیعی در حوزه اراضی ملی در سطح یک میلیون و 800 هزار هکتار و بخش کشاورزی 300 تا 400 هزار هکتار مطالعات را آغاز کرده است.

شریفی اضافه کرد: این طرح از اردیبهشت سال جاری عملیاتی شده و هم اکنون مشاور طرف قرارداد مشغول انجام پروژه در سطح استان بوشهر است.

وی با بیان این که این طرح به دو روش زمینی و فتوگرامتری انجام می شود ادامه داد: رشد جمعیت، حفظ محیط زیست و توسعه اقتصادی، ایجاد موازنه بین بهره بردار و حفظ منابع اراضی ملی، کاهش اختلافات مربوط به مالکیت و مرزبندی تفکیک اراضی، جلوگیری از پایمال شدن حقوق دولت و برطرف کردن محرومیت از مزایای طرح کاداستر است.

شریفی گفت: تثبیت کردن ثروت ها و حقوق دولت، ایجاد امنیت و انگیزه سرمایه گذاری در زمین های استان بوشهر با توجه به وجود مدارک مستند، ثبت مالیکت اراضی ملی و مستثنیات و ایجاد سیستم جامع بانک اطلاعات اراضی ملی را از دیگر مزایای این طرح به شمار می رود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار