کد خبر: ۵۱۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 29 October 2017
تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی باید در حق مردم سراوان رفع ظلم شود، گفت: سازمان های نظارتی که کارشان حمایت از مردم است، چرا خاموش شدند؟! چرا با مسئولین متخلف برخورد نمی کنند.

مهندس جبار کوچکی نژاد ، در پی تجمع مردم سراوان به دلیل تخلیه زباله در این منطقه، اظهار کرد: در بحث زباله در قانون برنامه پنجم، طرحی تدوین شده بوده مبنی بر جمع آوری زباله از شهرهای شمالی که ما انتظار داشتیم مسئولین این قانون را اجرایی و آغاز کنند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: عامل دیگری هم که باعث شد تا امروز شاهد تجمعات مردمی در سراوان باشیم، انعقاد قرارداد با شرکتی بود که بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان هم هزینه در برداشت اما این شرکت به جای چاره اندیشی، همچنان زباله ها را در فضای طبیعی سراوان تخلیه می کرد.

وی گفت: همواره از مجلس پنجم به دنبال حل مشکل تخلیه زباله در سراوان بودیم، برای حل این مشکل با بسیاری از مسئولان دولتی از سایت زباله سراوان بازدید داشتیم که تعهداتی هم داده شد اما آن تعهدات دروغ از آب درآمد و کار به جایی رسید که اکنون مردم جلوی ماشین های زباله را گرفتند.

کوچکی نژاد تصریح کرد: سازمان های نظارتی که کارشان حمایت از مردم است، چرا خاموش شدند؟! چرا با مسئولین متخلف برخورد نمی کنند؟! دستگاه های امنیتی و انتظامی باید به جای اینکه با مردم برخورد کنند، به دنبال احقاق حق مردم از مسئولین متخلف باشند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: طی صحبتی که با مردم سراوان داشتم، آنان از شنیدن وعده های پوچ خسته شدند و تنها راهی که داشتند این است که مانع ورود ماشین های حمل زباله به سراوان شوند؛ ما هم به عنوان نماینده مردم، از آنان حمایت می کنیم زیرا مگر می شود از شرق گیلان زباله بیاورند و در بام رشت دفن کنند؟!

وی اضافه کرد: باید در حق مردم سراوان رفع ظلم شود، یقینا در صحن مجلس از حق مردم سراوان دفاع می کنم و تذکرات لازم را به مسئولان کشوری می دهم.

گفتنی است؛ در پی تخلیه زباله شهرهای گیلان، در منطقه سراوان که در ۱۷ کیلومتری رشت قرار دارد، از طرفی هجوم حشرات و مگس ها به منازل مسکونی و از طرفی آلودگی آب آشامیدنی منطقه به دلیل شیرآبه های زباله، آسایش را از مردم سراوان سلب کرده است، که در پی این اتفاقات مردم سراوان برای چندمین بار اقدام به تجمع در ورودی سایت تخلیه زباله کرده تا مانع ورود خودروهای حمل زباله به سایت شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار