استاندار كرمانشاه گفت: يكي از راه هايي كه مي تواند سرمايه گذاري به دنبال داشته باشد و در كاهش مشكلات بيكاري نقش مهمي ايفا كند، توجه جدي به بهبود فضاي كسب و كار در استان است.
کد خبر: ۵۱۶۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 30 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ مهندس هوشنگ بازوند در بيست و ششمين جلسه ستاد تسهيل رفع موانع توليد در سالجاري در استان، افزود: همه وظيفه داريم تسهيل گر مباحث كارآفريني و بهبود فضاي كسب و كار در استان باشيم و از اين طريق به ايجاد اشتغال، رونق توليد و جذب سرمايه گذاري كمك كنيم.

وي اظهار داشت: يكي از موارد بسيار مهم در تشكيل ستاد تسهيل تلاش براي رفع موانع توليد است لذا از دبيركارگروه درخواست داريم كه نسبت به تشكيل مستمر اين جلسه اقدام كند و جلسات اين ستاد بايد در هفته 4 بار كه يكي با حضور استاندار و يكي هم با حضور معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري و دو جلسه هم به صورت كارشناسي تشكيل شود كه در جلسات كارشناسي بايد سعي در تصميم سازي گردد.

استاندار كرمانشاه با اشاره به برگزاري جلسات ستاد تسهيل در كشور و ارائه گزارش اين جلسات به رئيس جمهور و معاون اول رئيس جمهور توسط وزير كشور در 6 ماهه اول سالجاري خاطرنشان ساخت: در گزارش دكتر رحماني فضلي در خصوص كندتر شدن روند تشكيل اين جلسات در 6 ماهه اول سالجاري نسبت به سال گذشته اشاراه شده و پس از تغيير استانداران بر ضرورت فعاليت اين ستاد همچون سال گذشته مورد تاكيد قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه دكتر جهانگيري به عنوان فرمانده اقتصاد مقاومتي در كشور بر تشكيل مستمر اين ستاد تاكيد دارند،گفت: در گزارش ارائه شده در سطح كشور در خصوص برگزاري جلسات 

ستاد تسهيل متاسفانه وضعيت استان كرمانشاه مطلوب نيست و اين استان با تشكيل 18 جلسه رتبه هاي پائين كشوري را به خود اختصاص داده در حاليكه استان لرستان با تشكيل 98 جلسه در 6 ماهه اول سالجاري مقام اول كشور را در اين راستا كسب كرده است.

مقام عالي استان تاكيد كرد: در 6 ماهه دوم سالجاري بايد طوري عمل كنيم كه اقدامات صورت گرفته در 6  ماهه اول سالجاري جبران گردد لذا مديران در اين راستا وظيفه بسيار مهمي به عهده دارند و همه بايد كمك كنند تا در جهت رفع موانع توليد و كمك به بهبود فضاي كسب و كار در استان اقدامات ارزنده اي صورت گيرد.

 وي بيان داشت: يكي از راه هايي كه مي تواند سرمايه گذاري به دنبال داشته باشد و در كاهش مشكلات بيكاري نقش مهمي ايفا كند، توجه جدي به بهبود فضاي كسب و كار در استان است كه اين موضوع منجر به جذب سرمايه گذاري خواهد شد زيرا سرمايه گذاران با مشاهده فضاي كسب و كار خود راغب به سرمايه گذاري در استان خواهند شد.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: حتماً اين توان و قدرت را داريم كه فضاي كسب و كار  را در استان بهبود ببخشيم و تصميماتي بگيريم كه منجر به رفع موانع توليد در استان گردد و موضوع بيكاري با خوب انديشيدن و خوب عمل كردن جاي هيچ گونه نگراني ندارد به شرط اينكه همه مديران تمام توان و اراده خود را در اين مسير بكار گيرند.

استاندار كرمانشاه كرمانشاه خاطرنشان ساخت: در جلسات ستاد تسهيل و رفع موانع توليد قادر هستيم كه در حوزه هاي صنعت، كشاورزي و گردشگري اقدامات و برنامه هاي خود را دنبال كنيم لذا يكي از حوزه هايي كه مي توان به آن جهت بهبود فضاي كسب و كار در استان مورد توجه قرار گيرد، حوزه گردشگري است كه بايد مانند دو بخش ديگر مورد اهتمام جدي مديران قرار گيرد.

وي با اشاره به برگزاري جلسه اي در هفته گذشته با دست انداركاران حوزه گردشگري تصريح كرد: دست انداركاران اين حوزه از عدم بهبود فضاي كسب و كار در حوزه گردشگري گله مند بودند بنابراين با توجه به ظرفيت هاي بالقوه استان در زمينه گردشگري بايد بيش از پيش روي اين حوزه كار و تلاش صورت گيرد و طرح هاي اين حوزه نيز  در جلسات ستاد تسهيل مطرح شود و در جهت رفع موانع مطروحه تصميمات لازم اتخاذ گردد.

وي بيان داشت: بخش گردشگري استان ظرفيت خوبي براي اشتغال دارد اما متاسفانه هنوز از اين بخش به خوبي در استان استفاده نشده لذا برنامه هاي لازم در اين بخش به منظور بهبود فضاي كسب و كار در استان بايد تهيه و تدوين شود تا اين احساس در استان ايجاد شود كه گردشگري يكي از محورهاي اصلي توسعه در كرمانشاه است.

مهندس بازوند با اشاره به سابقه استان كرمانشاه در حوزه گردشگري گفت: اين استان سابقه طولاني در حوزه گردشگري دارد بنابراين مديران ذيربط بايد تلاش كنند موانعي كه برسر راه سرمايه گذاري در اين حوزه وجود دارد، برطرف كنند زيرا خوشبختانه ميل به حوزه گردشگري در كشور روبه افزايش است و ما از اين فرصت مي توانيم در جهت رشد سرمايه گذاري در استان استفاده كنيم.

وي بيان داشت: امروزه موضوع گردشگري هم مانند بهداشت، پوشاك و مسكن در سبد خانوارها قرار گرفته بنابراين بايد به اين حوزه به عنوان يكي از محورهاي توسعه استان توجه ويژه داشته باشيم.


 

 



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار