مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با اشاره به متوسط فرسودگی 25 درصدی شبکه انتقال آب آشامیدنی در نقاط مختلف استان، گفت: نوسازی این شبکه به 850 میلیارد ریال اعتبار نیازمند است.
کد خبر: ۵۱۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ 30 October 2017

به گزارش تابناک سمنان، محمدطاهری در گفت وگو با ایرنا افزود: بحران کمبود آب در 85 درصد مناطق شهری استان سمنان وجود دارد و باید با اتخاذ راهبردهای منطقی و کاربردی، برای رفع این چالش به صورت صد درصدی اقدام شود.


وی خاطرنشان کرد: 59 درصد آب آشامیدنی در مناطق شهری استان سمنان از آب زیرزمینی، چشمه ها و آب های سطحی تامین می شود و اگر تنها یک منبع آبی در این میان در سال خشک شود نگرانی قابل توجهی برای تامین آب در استان ایجاد می شود.


طاهری گفت: علاوه بر کمبود آب، شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان با بحران فرسودگی شبکه های انتقال آب مواجه است و باید با تخصیص اعتبار لازم برای جلوگیری از هدر رفت آب در شبکه توزیع نیز به مرور زمان اقدام کرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: شهرستان های سمنان و شاهرود در زمان اوج مصرف 250 و 300 لیتر بر ثانیه با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند که باید برای رفع این چالش در کمترین زمان ممکن اقدام کرد.


وی اضافه کرد: برای رفع کمبود آب در سمنان برای کوتاه مدت در تا پایان اسفند امسال پنج چاه حفر می شود که این امر در کاهش دغدغه تامین آب در این شهرستان تا حدود زیادی تاثیرگذار است.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان گفت: انتقال آب از سرچشمه های قطری در استان گلستان به شاهرود راهکاری مهم و اصولی برای رفع بحران آبی این شهرستان است و باید با اتخاذ تدابیری راهبردی برای رفع چالش پیش‌آمده در اجرا و تکمیل این طرح اقدام کرد.


میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، ودر این استان شهرستان سمنان کمترین سرانه مصرف آب با توجه به بیشترین جمعیت شهری موجود در این شهرستان را به خود اختصاص داده است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.


75 درصد آب آشامیدنی استان سمنان از منابع زیرزمینی و 25 درصد از آب های سطحی و دیگر منابع تامین می شود.

شایان ذکراست ٬ سمنان لاین از مصاحبه های اخیرمدیرعامل محترم آب منطقه ای استان سمنان که وضعیت کمبود آب شرب در مرکزاستان را هم پس از انتقاداتی که مطرح شد٬ مدنظر قرارداده اند تقدیر می نماید.


منبع: ايرنا
برچسب ها: پارک سوکان ، سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار