معاون استانداری:
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: برجام باشفاف سازی چهره ایران در جهان باعث افزایش اشتغال و رشد صنعت گردشگری در کشور شد.
کد خبر: ۵۱۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 31 October 2017
به گزارش تابناک سمنان، محمود قنبری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توافقنامه برجام، توجه خوبی به صنعت حمل و نقل به ویژه هوایی شده است که این رویکرد، گره بسیاری از مشکلات بخش گردشگری باز خواهد شد.


وی با بیان این که به بخش گردشگری در دولت تدبیر و امید توجه ویژه شده، اظهارداشت: رشد منطقی این بخش مرهون رفتار درست حاکمیت و رویکرد مناسب دکتر روحانی است.
وی خاطرنشان کرد: وجود اقامتگاه ها و هتل های مناسب و ایجاد امنیت خاطر برای گردشگران از الزامات اصلی برای ورود گردشگران به کشور و استان ها است.

قنبری تصریح کرد: وجود 19 کاروانسرا در اطراف این مسیر و تپه های تاریخی، سمنان را به استان ویژه ای تبدیل کرده است و به نوعی آن را قطعه با اهمیت در ایران و بهشت باستان شناسان، می نامند.

وی یکی از نگرانی های موجود در بخش گردشگری را افزایش گردشگران به کشور بدون برنامه ریزی برای ورود آن ها عنوان کرد و اضافه کرد: اگر ابزارهای لازم برای ورود گردشگران فراهم نباشد و بدون برنامه این افراد وارد کشور شوند، کشور پاسخگوی نیازهای آن ها نمی تواند باشد.

قنبری با بیان این که برای تحول زیرساختی نیاز به سرمایه گذاری است، گفت: ایجاد تحولات در این بخش با کمک بخش خصوصی میسر می شود و دولت در این راه می تواند برای سرمایه گذاران ایجاد انگیزه کند.

استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.

649 اثر تاریخی استان سمنان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاریخانه دامغان، مجموعه تاریخی بسطام، آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان و کاروانسرای ده‌نمک از جمله آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی است.
برچسب ها: برجام ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار