دیدار پوتین با رهبرمعظم انقلاب و نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان در رسانه های مکتوب، مجازی و صوتی و تصویری سوریه بازتاب وسیعی داشت.
کد خبر: ۵۱۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 02 November 2017
به گزارش «تابناک یزد»، رسانه های سوری به پوشش گسترده سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس جمهوری روسیه و اجلاس سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان بویژه بخش های مربوط با بحران سوریه و مبارزه با تروریسم دراین کشور پرداختند.

** شبکه الاخباریه
شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه از نخستین ساعات ورود روسای جمهوری روسیه و آذربایجان به پوشش گسترده نشست های و دیدارهای آن ها در تهران پرداخت.
کانال تلگرامی این شبکه نیز به صورت فوری اخباری را از دیدار رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب منتشر کرد و این پوشش در برنامه خبری مختلف این شبکه ادامه یافت.

**خبرگزاری سانا
خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) با برجسته کردن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون همکاری های ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم نوشت: امام سید علی خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی بر اهمیت همکاری ایران و روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه تاکید کرد.
این خبرگزاری به نقل از رهبر معظم انقلاب افزود: شکست ائتلاف آمریکایی حامی تروریست ها در سوریه، واقعیتی انکار ناپذیر است ولی آن ها همچنان برنامه ریزی و توطئه می کنند و حل و فصل بحران سوریه نیازمند تداوم همکاری های ایران و روسیه است.
سانا اضافه کرد: امام خامنه ای درباره سرنوشت آینده سوریه نیز اعلام کردند که هر راه حلی دراین باره باید از داخل سوریه ارائه شود و هیچ فشاری بر حکومت سوریه اعمال نشود و تا آنجا که ممکن است این راه حل ها باید فراگیر باشد.
اشاره به نقش مخرب عربستان در جهان اسلام از دیگر بخش های سخنان مقام معظم رهبری بود که از سوی خبرگزاری رسمی سوریه برجسته شد.
خبرگزاری سانا به نقل از رئیس جمهوری روسیه نیز نوشت: روسیه ایران شریکی راهبردی و همسایه ای بزرگ به شمار می آورد و از هر فرصتی برای گسترش روابط با آن استفاده می کند.
این خبرگزاری، اخبار نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان و تاکید سه کشور بر مبارزه با تروریسم تا نابودی آن را نیز پوشش داد.

**روزنامه الوطن
روزنامه الوطن نیز به پوشش خبر نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان و تاکید بر ثبات و آرامش منطقه پرداخت.
الوطن نوشت: رئیس جمهوری روسیه پیش از شرکت در این نشست سه جانبه با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.
این روزنامه به نقل از رهبر معظم انقلاب در دیدار با پوتین افزود: پایداری تهران و مسکو، روسیه را به کشوری تاثیر گذار در امور منطقه غرب آسیا تبدیل کرده است و حل و فصل بحران سوریه نیازمند ادامه این همکاری های دوجانبه است.

**روزنامه الثوره
این روزنامه سوری نیز با اشاره به دیدار ولادیمیر پوتین با رهبر معظم انقلاب نوشت: امام خامنه ای، مقاومت ایران و روسیه در مقابل تروریست های تکفیری مورد حمایت برخی کشورها را مهم دانستند.
الثوره به نقل از مقام معظم رهبری افزود: واقعیت شکست ائتلاف آمریکایی حامی تروریست ها در سوریه موضوعی نیست که بتوان آن را انکار کرد.
این روزنامه درباره نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان نیز نوشت: رئیس جمهوری روسیه، توافق هسته ای را توافقی خوب برای برقراری صلح و ثبات جهانی می داند.

**روزنامه تشرین
روزنامه تشرین در این باره نوشت: پایتخت ایران روز چهارشنبه شاهد نشست های مهمی میان روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان و کنفرانس مطبوعاتی مشترک آن ها و دیدار رئیس جمهوری روسیه با امام سید علی خامنه ای بود.
تشرین اضافه کرد: پوتین در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتایان ایرانی و آذربایجانی خود گفت: اوضاع سوریه رو به بهبودی می رود.
این روزنامه سوری با اشاره به دیدار رئیس جمهوری روسیه با رهبر معظم انقلاب نیز افزود: آیت الله خامنه ای در دیدار پوتین با ایشان فرمودند همکاری های ایران و روسیه برای حل و فصل بحران سوریه بسیار مهم و تاثیر گذار است.

**روزنامه البعث
روزنامه البعث نیز به نقل رهبر معظم انقلاب نوشت: شکست ائتلاف آمریکایی حامی تروریست ها در سوریه واقعیتی انکارناپذیر است.
این روزنامه افزود: آیت الله سید علی خامنه ای بر تعیین سرنوشت ملت سوریه توسط خود آن ها بدون فشارهای خارجی تاکید کرد.
البعث به نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان نیز اشاره کرد و نوشت: این کشورها بر همکاری تا سرکوب کامل تروریسم تاکید کردند.
پایگاه های خبری سوریا الیوم، سوریا الحدث، سوریا الان، تحت امجهر، المحاور، سوریانیوز و دیگر پایگاه های خبری نیز در اخباری کوتاه، اخبار نشست سه جانبه روسای جمهوری اسلامی ایران، روسیه و آذربایجان و سخنان مقام معظم رهبری را پوشش دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار