مشاور رهبر انقلاب در اجلاس اتحادیه جهانی علمای مقاومت درباره فلسطین گفت که با رهنمودهای رهبری، فلسطین همیشه مسئله اول جهان اسلام بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۵۱۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲ 03 November 2017
به گزارش تابناک سمنان، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در اجلاس اتحادیه علمای مقاومت گفت که با رهنمودهای رهبری، فلسطین همیشه مسئله اول جهان اسلام بوده و خواهد بود.

ولایتی در این اجلاس گفت: برخی کشورهای منطقه با وقاحت در حال عادی‌سازی با اسرائیل هستند.

وی ادامه داد: اینکه آغاز این اجلاس با پیام رهبر ایران همراه شد، نشانه‌ای است بر اینکه ایشان چه اولویتی برا ی مسئله فلسطین قائل هستند.

مشاور رهبر معظم انقلاب افزود: اینکه مجموعه‌ای از علمای بزرگ جهان اسلام اینجا جمع شوند معنایش این است که راه آزادی فلسطین مقاومت است نه سازش.

اجلاس اتحادیه علمای مقاومت
علی‌اکبر ولایتی در ادامه افزود: «نکته مهم دیگر، برگزاری این اجلاس لبنان در لبنان است؛ جایی که مهد مقاومت است. ما در روزگار خود شاهدیم کشورهایی که عامل انگلیس و آمریکا شده‌اند، با کمال وقاحت و به صورت علنی روی به سارش با رژیم صهیونیستی آورده‌اند؛ همان کشوهایی که در طرح‌های خودشان شکست خورده‌اند.»

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در خصوص آخرین اقدامات جمهوری اسلامی در مسیر حمایت از مبارزان فلسطینی گفت: «اخیراً از هیئت‌های بلندپایه فلسطنی که از جانب حماس، کرانه باختری و غزه مأمور شده بودند، میزبانی کردیم.»

ولایتی سپس به زیاده‌خواهی‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «اسرائیل سه شرط برای قبول طرح آشتی ملی مطرح کرده است. اول اینکه مبارزان فلسطینی، سلاح خود را زمین بگذارند. دوم اینکه رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند و سوم اینکه با ایران قطع رابطه کنند. حماس اعلام کرد که شروط اول و دوم، خط قرمز ماست اما شرط سوم را به جای حرف، با عمل پاسخ دادند و هیئتی بلندپایه و صاحب تصمیم، به ایران اعزام کردند تا اسرائیل بداند که آرزوی قطع رابطه با ایران را باید به گور ببرد.»

دکتر ولایتی در انتهای سخنان خود گفت: «ایران از ابتدای تاریخ جمهوری اسلامی، همواره در حمایت از فلسطین جدی بوده و نکته مهم این است که علمای اسلام، همواره در نوک پیکان دفاع از مسلمانان و جهان اسلام در مقابل صهیونیست‌ها بوده‌اند.»
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار