رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان;
در نیمه نخست سال 96 بیش از 50 میلیارد ریال برای نوسازی ادوات کشاورزی روستاییان استان سمنان تسهیلات پرداخت شده است.
کد خبر: ۵۱۹۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷ 04 November 2017

به گزارش تابناك سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : در نیمه نخست سال جاری بیش از 50 میلیارد ریال برای نوسازی ادوات کشاورزی روستاییان این استان تسهیلات پرداخت و در چهار سال گذشته بیش از 25 صندوق تعاونی در شهرستان های استان راه اندازی شد.


وی افزود : ارایه تسهیلات بلاعوض برای تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری از اقدامات مهم دولت یازدهم برای کشت محصولات کشاورزی با کمترین هدر رفت آب است.


میرعماد تصریح کرد : بیش از 50 روستای دارای بیش از 20 خانوار با جمعیت تقریبی سه هزار و 500 نفر استان با مشکل کمبود آب مواجه اند و افزایش تجهیز سامانه های نوبین آبیاری در اراضی کشاورزی سمنان گامی موثر برای جلوگیری از پدیده خشکسالی در این مناطق است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان داشت : در چهار سال گذشته در بیش از 10 هزار هکتار از اراضی کشاورزی سمنان سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده است و این امر گامی مهم و ارزشمند به منظور تثبیت میزان جمعیت و افزایش رونق کشاورزی در مناطق روستایی بشمار می آید.

آبرسانی به 7 روستای استان سمنان با تانکر

وی افزود : کمبود آب در بسیاری از مناطق استان سمنان فرا بحرانی است و اکنون براساس اعلام شرکت آب و فاضلاب روستایی سمنان به هفت روستای این استان با تانکر آبرسانی می شود.



میرعماد گفت : این بحران در طولانی مدت می تواند به مهاجرت از مناطق روستایی به شهری منجر شود و در طولانی مدت شاهد خالی شدن این مناطق از سکنه خواهیم بود.



وی اضافه کرد : دولت تدبیر و امید به خوبی این معضل اساسی را در استان سمنان شناسایی کرده و با راه اندازی اتحادیه و تعاونیها روستایی و ارایه تسهیلات برای نوسازی ادوات کشاورزی شاهد کاهش چشمگیر مهاجرت جمعیتی از مناطق روستایی به شهری استان بودیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار