برترین های نخستین جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سمنان معرفی شدند.
کد خبر: ۵۱۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 05 November 2017
به گزارش تابناک سمنان و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ، جشنواره ملی صنایع دستی آیات در سه رشته فلز، چوب و سفال و با حضور هنرمندان 15 استان کشور در سمنان برگزار شد.

در پایان این جشنواره، هیات داوران در بخش سفال و سرامیک هیچ اثری را شایسته مقام اول معرفی نکرد اما جایزه نفر دوم که 25 میلیون ریال بود ، به طور مشترک به ماشالله عمید، معراج و سهند عمید از سمنان تعلق قرار گرفت.

در این بخش مهدی شوقیان از سمنان و هیوا بالاکار از تهران عنوان مشترک سوم را به خود اختصاص دادند و جایزه 10 میلیون ریالی را گرفتند.

در بخش فلز هم هیات داوران هیچ اثری را به عنوان اول معرفی نکرد و لوح تقدیر و جایزه 25 میلیون ریالی نفر دوم را به مجتبی احقاقی از مهدیشهر اهدا کرد.
در این بخش الهام افضلی از سمنان نفر سوم شناخته شد و لوح تقدیر و جایزه 20 میلیون ریالی را کسب کرد .

اثر معصومه رهایی کوهی نژاد از روستای لاسجرد سرخه هم جایزه پنج میلیون ریالی شایسته تقدیر را برد .

در بخش چوب ، اثر جواد رحمتی از استان قم در جای اول ایستاد و لوح تقدیر و جایزه 30 میلیون ریالی را به خود اختصاص داد .

هیات داوران در این بخش هیچ اثری را به عنوان دوم و سوم معرفی نکرد اما اثر مریم خادمیان را شایسته تقدیر شناخت و لوح تقدیر و جایزه پنج میلیون ریالی را به وی اعطا کرد.

هنرمندان کشور 71 اثر را به این جشنواره معرفی کردند که از بین این آثار 16 اثر با رای داوران به نمایشگاه راه یافت و از بین این آثار برترین ها انتخاب و معرفی شدند.

در این آیین همچنین علاوه بر تجلیل از داوران، از حبیب الله دانایی فر در بخش سفال و سرامیک از مهدیشهر، ابراهیم صباغی در بخش خوشنویسی از گرمسار و محمدابراهیم قدس پور از سمنان در بخش فلز به عنوان پیشکسوتان استان سمنان تجلیل و لوح تقدیر و جایزه پنج میلیون ریالی را به آنان اهدا شد.

در آیین اختتامیه این جشنواره که در تالار حکیم الهی مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان برگزار شد نماینده مردم شهرستانهای سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سمنان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی و هنرمندان حضور داشتند.
برچسب ها: جشنواره
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار