دبیر مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشور؛
دبیر مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشورگفت: عوامل محیطی اثرگذار بر محیط کسب و کار بسیار متعدد و غیر قابل نظارت و پایش‌اند.
کد خبر: ۵۲۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹ 06 November 2017

به گزارش تابناك سمنان، فیروزیان در جلسه هماهنگی در خصوص کمیته پاسخگویی مرکز ملی پایش کسب و کار در سمنان با اشاره به راه‌اندازی پایگاه‌های اطلاع رسانی مجوزهای کشور اظهار کرد:در حال حاضر یک‌هزار و 570 مجوز به صورت مصوب شده و رسمی بر روی پایگاه‌های اطلاع رسانی مجوزهای کشور وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از اقدامات استان سمنان و تعامل بین دستگاهی در این استان خاطرنشان کرد: کمتر استانی همچون سمنان در همبستگی مدیران و مسئولین دستگاه‌های اجرایی در انجام یک کار واحد تعامل و همراهی دارند و این اتفاق در کشور کم نظیر است.

دبیر مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشوربا بیان اینکه دولت برای بهبود کسب و کار اقدامات زیادی انجام داده افزود: با وجود اقدامات انجام شده، اگر از مردم بپرسیم آیا شما در جامعه بهبود ملموسی در محیط کسب و کار احساس می‌کنید؟ پاسخ منفی است زیرا عوامل محیطی اثرگذار بر محیط کسب و کار بسیار زیاد و غیر قابل نظارت و پایش هستند.

وی گفت: راهکارهای علمی و تجربه شده در مقیاس جهانی برای تسهیل در صدور مجوزها، ایجاد ساختار سیستماتیک، قابل پایش، نظارت و رصد به صورت هوشمند و با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است که امکان وقوع تخلف و ایجاد مشکل در صدور مجوزها را به صفر نزدیک می‌کند.

دبیر مرکز ملی پایش محیط کسب و کار کشوربا اشاره به راه‌اندازی آزمایشی سامانه دادور در کشور گفت:به دلیل عدم نظارت بر پاسخگویی دستگاه‌های مسوول، عدم وجود درگاه واحد الکترونیکی متمرکز برای ثبت و پیگیری و پاسخگویی به شکایات متقاضیان، و همچنین به دلیل عدم امکان شناسایی و احصاء گلوگاههای تسعیر کننده صدور مجوز به سامانه دادور نیاز داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار