مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب، از برداشت عسل پاییزه از کلنی های زنبور عسل خبر داد و گفت: 17 تن عسل پائیزه از کلنی های بومی و ثابت این شهرستان تولید وبرداشت شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشت.
کد خبر: ۵۲۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳ 08 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،پاشا مرادی، اجرای سامانه های نوین آبیاری کشاورزی در اراضی پایاپ سدها که موجب تنوع کشت محصول شد را علت افزایش تولید عسل این شهرستان در سال جاری عنوان کرد.

وی بیان کرد: شمار کلنی های زنبور عسل مهاجر در گیلانغرب افزایش یافت که علت این امر نیز شرایط مطلوب آب و هوایی و تنوع کشت محصولات است.

وی اظهارداشت: با پایان سرشماری زنبورستان های سطح شهرستان، هم اکنون 41 مزرعه ثابت و بومی با سه هزار و 197 کلنی و تولید سالیانه 52 تن عسل در این شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب اضافه کرد که همچنین 37 مزرعه مهاجر نیز با چهار هزار و 916 کلنی و تولید سالیانه 130 تن عسل در این شهرستان سرشماری شدند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از 72 هزار تن جمعیت، دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 134هزار تن انواع محصولات کشاورزی و دامی دراین شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار