رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به برنامه‌ریزی برای همایش جذب سرمایه‌گذار برای این استان، گفت: وجود صدا و برنامه واحد از سوی حاکمیت و بخش اجرایی در برخورد با بخش خصوصی، شرط اصلی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۵۲۲۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹ 11 November 2017
به گزارش تابناك سمنان، علی اصغر جمعه ای، با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری در آذر 96 با محوریت استان سمنان، تاکید کرد: این همایش سرمایه‌گذاری باید زمینه تحقق بهترین فرصت در توسعه صنایع بزرگ و مستعد در استان سمنان باشد.

وی با اشاره به برگزاری نشست معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران با محوریت استان سمنان، چهارم تا هفتم آذر 96 ، خاطرنشان کرد: بخش دولتی و حاکمیت به طور عام باید صدای واحدی برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی باشد، یکی از اساسی ترین اصول امنیت برای سرمایه گذاری وجود زمینه یکسان برای فعالیت بخش خصوصی است، اگر صدای واحد در برخورد با سرمایه‌گذاران وجود نداشته باشد، اهداف اقتصادی محقق نمی شود و بهره وری کاهش می باید.

وی بیان کرد: اگر می خواهیم بهره وری بلندمدت داشته باشیم، همه بخش های حاکمیتی و اجرایی کشور باید با هدف یکسان در خدمت سرمایه گذار بخش خصوصی باشند، رفتار با سرمایه گذاران به ویژه سرمایه گذاری خارجی باید با آگاهی و در مسیر منافع ملی و با راهبرد مشخص و خط مشی مناسب از پیش تعیین شده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان، با اشاره به قرارگیری این استان در مسیر چهارراه اصلی کشور، گفت: با استقرار صنایع مستعد و بزرگ در سمنان، استان می تواند تامین کننده نیازهای اصلی کشور و حتی کشورهای همسایه باشد.

جمعه ای، صنایع معدنی را یکی از ظرفیت های قابل توجه برای فعالیت بخص خصوصی عنوان و خاطرنشان کرد: بهره برداری از 42 ماده معدنی در استان سمنان با هنر جذب سرمایه گذار و با ایجاد فرآوری به ارزش افزوده برای استان سمنان تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: کمبود آب مشکل اساسی استان سمنان است و از سویی، ممکن است برخی صنایع فرآوری معدنی نیاز به آب داشته باشد، ولی کار بر روی بسیاری از موادمعدنی و استخراج آن ها نیاز به آب زیادی ندارد و این موارد می تواند در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان گفت: تسهیلات رونق تلاش بزرگ دولت تدبیر و امید، در شرایط رکود و کمبود اشتغال در کشور برای رونق بخشی بود، دولت با هدف رفع رکود و برای ایجاد اشتغال به پرداخت این تسهیلات به واحدهای صنعتی غیرفعال و نیمه فعال اقدام کرد.

جمعه ای ادامه داد: با توجه به اینکه کمبود منابع مالی مهمترین مساله تولیدکنندگان در شرایط کنونی است، دولت تدبیر و امید به منظور تامین این نیاز واحدهای تولیدی، به پرداخت تسهیلات رونق پرداخت و آمارها نشان می دهد که ایجاد اشتغال هدفگذاری شده در این برنامه محقق شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله از برنامه تسهیلات رونق تولید آسیب شناسی اساسی باید بر پایدار بودن یا نبودن اشتغال ایجادشده از تسهیلات رونق تولید انجام شود زیرا از دیدگاه من این موضوع مساله و آسیب‌شناسی اصلی پرداخت تسهیلات رونق تولید است.

وی با تاکید بر ممیزی و بررسی دقیق واحدهای صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید، گفت: در روند این بررسی ها، تسهیلات رونق تولید باید به واحدهایی ارایه شود که بازارفروش تضمین شده داشته باشند زیرا درصورت ایجاد اشتغال پایدار و تولید مطلوب، ممکن است در ادامه فعالیت دوباره دچار مشکل شود.

وی ادامه داد: دومین مساله در پرداخت تسهیلات رونق تولید، بررسی این موضوع است که آیا واحد توان، اهلیت و مدیریت مطلوب تولید در این شرایط را دارد یا ندارد.

جمعه ای، پرداخت تسهیلات رونق تولید را به تزریق خون به پیکر بیمار تشبیه و اضافه کرد: ابتدا باید جلوی خونریزی بیمار گرفته شود تا تزریق خون جدید مفید باشد، در مساله واحدها نیز باید ابتدا مساله اساسی و علت ایجاد مشکلات متعدد برای فعالیت آنها بررسی شود.

رئیس اتاق بازرگانی سمنان به دو برنامه ویژه دولت تدبیر و امید با ارایه تسهیلات رونق تولید و بسته ویژه نوسازی صنایع در کشور در بخش تولید اشاره کرد و گفت: لزوم توجه به بررسی و طبقه بندی واحدها با معیار ظرفیت واحدها برای فعالیت، در دسترس بودن مواد اولیه، وجود بازار فروش و سنجش امکان و توانایی صادرات تولیدات واحدها، در ارایه تسهیلات رونق تولید و نوسازی تجهیزات باید مدنظر قرار گیرد، اگر واحدهای تولیدی در این زمینه ها مشکل دارند باید خطوط تولید خود را تغییر دهند.

نشست معرفی فرصت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران با محوریت استان سمنان، به همت وزارت امور اقتصادی و دارایی، استانداری سمنان و با همکاری فدراسیون جهانی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهان، روزهای چهارم تا هفتم آذر 96 در تهران با حضور 100 بنگاه سرمایه گذاری خارجی و 300 سرمایه گذار داخلی برگزار می شود؛ توسعه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، توسعه صادرات غیرنفتی ،انتقال فناوری و نوآوری، تامین مالی طرح های داخلی از منابع خارجی و همکاری های تجاری دوطرفه از اهدفا این همایش عنوان شده است.
منبع: ايرنا
برچسب ها: سرمايه گذاري
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار